A davosi világgazdasági kongresszusra írt feljegyzésében ezzel ellentétes álláspontot képvisel Judd Caplain, a KPMG banküzemi és tőkepiaci igazgatója, aki
azt is lehetségesnek tartja, hogy a hagyományos bankok reneszánsza előtt állunk.
Az igazgató szerint a fenti vízióknak kétségkívül van alapjuk, de mindezen diszrupciós folyamatok és kiiktatási szándékok ellenére a bankok elkezdték újjáépíteni magukat, mint az új típusú pénzügyi szolgáltatások újrafejlesztői. Ez a fajta újrafejlesztés számos ágazatban megjelent már. Legtipikusabb példái a platformok, avagy szuperappok (erről itt írtunk), amelyek egy felületen kínálnak különféle szolgáltatásokat és eszközöket a fogyasztónak szinte mindenre.
Hasonló folyamatok játszódnak le a pénzügyi szektorban is, hiszen a fogyasztók belefáradtak a pénzügyileg szétaprózódott világba. Csakhogy a digitális megoldások nem hozták el a „mindet egy helyen” megoldást. Ha belenézünk egy átlagember telefonjába, a legkülönbözőbb pénzügyi szolgáltatások appjait találjuk meg benne, a pénztárcától a pénzügyi menedzseren át, a kiadás összesítőn keresztül a fizetési megoldásokig, és ott vannak még a hagyományos bankrendszer appjai is. A fiataloknak még ennél is több alkalmazásuk lehet, mindegyik speciális feladatra, vagy másik szolgáltatóhoz kacsolódva.
Úgy tűnik tehát, hogy
az emberek nem akarják elhagyni a hagyományos bakrendszert, mert az 3 fontos dolgot kínál nekik, amit a fintechek és a challenger bankok sokszor nem tudnak:
Ez nem jelenti azt, hogy a fogyasztók ne akarnák kihasználni azokat az új lehetőségeket, amiket a fintechek kínálnak, de azt igen, hogy nem fognak más megoldás keresni, ha olyan banknál vannak, amelyek hasonlóan jó szolgáltatásokat kínálnak nekik.
A KPMG szakértője úgy gondolja, hogy
a jövő sikeres bankjai azok lehetnek, amelyek nemcsak összekötik, hanem saját hozzáadott értékkel töltik meg a különböző pénzügyi szolgáltatások kombinációit.
Ők lesznek azok, akik tényleg kiaknázzák az ügyfélismeretüket, és megértik a fogyasztók igényeit, kiterjedt pénzügyi és szabályozói ismereteiket pedig arra használják, hogy számos olyan megoldást dogozzanak ki, amelyek megfelelnek a fogyasztók biztonsággal kapcsolatos elvárásainak és változó életvitelének.
Sok bank halad már ezen az úton, akár úgy hogy saját rendszert fejlesztenek, megveszik a technológiát, vagy partnerséget építenek fintech cégekkel, új képességekkel ruházva fel magukat. A digitális világban ezek a bankok lesznek képesek arra, hogy a régi és az új lehetőségeket kombinálva új értékeket teremtsenek, és testre szabott szolgáltatásokat nyújtsanak akár egyedi fogyasztói igényekre is. Judd Caplain szerint ez lenne a pénzügyi szolgáltatások újrafejlesztésének járható útja, ami nemcsak megóvná a bankrendszert attól, hogy pénzügyi infrastruktúra szolgáltatóvá váljon, de segítene megőrizni a hagyományos bankok eredményességét is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.