BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tájékoztatnak az e-igazolásról

Március elején a Világgazdaság hasábjain sürgettük, hogy a családtámogatások igénybevételéhez ne kelljen a papíralapú igazolások előírásával indokolatlan veszélybe sodorni az igénylőket.

Március elején a Világgazdaság hasábjain sürgettük, hogy a családtámogatások igénybevételéhez ne kelljen a papíralapú igazolások előírásával indokolatlan veszélybe sodorni a mondjuk épp a babavárót igénylő fiatalokat. Tavaly ősszel a Magyar Bankszövetség 22 pontos digitalizációs javaslatcsomagjában felvetette a papíralapú dokumentumok hiteles elektronikus másolatának szélesebb körű használatát, s épp a Családvédelmi akcióterv elemeinél javasolták a digitális igénylési és szerződéskötési folyamat megteremtését, felvetve, hogy az ügyfélkapu és az elektronikus személyi igazolvány által kínált elektronikus levelezési és e-azonosítási szolgáltatás a bankoknak is elérhető legyen.

Fotó: VG / Vémi Zoltán

A kormány időközben lépett, s a 44/2019 (III.12.) kormányrendelet lehetőséget teremt arra, hogy a hitelintézet az igénylők erre irányuló kérelme és hozzájáruló nyilatkozata esetén beszerezze a kormányhivataltól a társadalombiztosítási jogviszonyra vonatkozó adatokat (hatósági bizonyítvány). A fentiek nyomán kérte fel a múlt hét végén a Magyar Nemzeti Bank a pénzintézeteket, hogy segítsék elő:

az állampolgárok a családtámogatási konstrukciók igénybevételéhez a jogosultságukat elektronikusan tudják igazolni, illetve, hogy maguk a bankok kérjék le a szükséges igazolásokat a kormányhivataloktól.

Ugyanakkor a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő (NEAK) honlapján fellelhető tájékoztatóban e hét elején is még az szerepelt, hogy a hatósági bizonyítvány igénylésére az illetékes kormányhivatalnál van lehetőség, illetve postai úton is feladható az igénylőlap. A postai beküldéskor az igénylőlaphoz másolatban mellékelni kell a szükséges dokumentumokat, azzal, hogy az igazolványokról másolatot, a meghatalmazásból eredeti okiratot kell csatolni.

Megkeresésünkre a NEAK arról tájékoztatott, hogy a jogviszony igazolására vonatkozó tájékoztatót úgy egészítették ki, hogy „az ügyfél ügyfélkapun keresztül e-Papíron, azaz elektronikusan – a lakóhely szerinti megyei, illetve fővárosi kormányhivatalnak címezve – is előterjesztheti Hatósági Bizonyítvány iránti igényét, melyre válaszul az illetékes kormányhivatal a kért hatósági igazolást elektronikus úton megküldi az Ügyfél Ügyfélkapujára”.

A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.