A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított a bankkártya-elfogadó terminálokat telepítő Fizetési Pont Kft. ellen, mivel a cég valószínűsíthetően megtévesztette üzletfeleit a bankkártya-elfogadó terminálok telepítéséhez szükséges szolgáltatásaival kapcsolatban.
A társaság ugyanis – többek között Facebook- és Google-hirdetésekben, szórólapokon, valamint lottózóknak és kereskedőknek címzett küldeményeiben – azt sugallta, hogy a bankkártya-elfogadó terminálok számának növeléséhez nyújtott állami támogatás kizárólag az általa telepített POS-terminálok esetén elérhető.
Mint ismert, a Pénzügyminisztérium (PM) két körben írt ki pályázatot bankkártya-elfogadó terminálok telepítésére.
Az első körös pályázaton hét induló nyert jogot a részvételre – és kapta meg előre 27 200 telepítendő terminál után a terminálonkénti 80 ezer forintos támogatást. A második körben három induló jelentkezett 26 ezer terminál kihelyezésére. A banki hátterű szolgáltatók közül a csak az első körben érdekelt K&H 3 ezer, míg az OTP két körben 13 ezer terminál kihelyezését vállalta, ezeket teljesítette is. Az első körös jelentkezők közül az NHB Bank és a Virpay engedélyét időközben bevonta a Magyar Nemzeti Bank, ezen szolgáltatók nem tudták teljesíteni a vállalásaikat.
Az Országos Fizetési Szolgáltatóhoz tartozó két szatellittársaság, a POI Partner Kft. és az ICT Partner Kft. – amelyek az első körben 15, a második pályázaton 20 ezerre, azaz a teljes pályázott mennyiség kétharmadára jelentkeztek – iparági információk szerint nem tudták kihelyezni a bevállalt mennyiségű készüléket, még úgysem, hogy a PM – ahelyett, hogy a hosszú évek alatt sem teljesített feltételek miatt a rendeletben foglaltak szerint visszakövetelte volna a kifizetett 2,8 milliárd forint fel nem használt részét a szolgáltatótól – több alkalommal kitolta a határidőt, a legutolsó határidő idén június 30-án jár le. Az említett csoporthoz tartozó Fizetési Pont Kft. ugyanakkor most okkal hivatkozhat arra, hogy lényegében tényleg egyedül van a piacon, épp azért, mert korábban nem teljesítette az eredeti vállalásait.
Abban azonban megállhat a GVH álláspontja, hogy a cég megtévesztett azzal, hogy valótlanul kedvezményesnek titulálta az ajánlata egyes elemeit – így különösen a terminálok telepítéséhez és üzemeltetéséhez kapcsolódó díjakat, a kereskedői jutalék mértékét.
A jósműsor megtévesztve sürgette telefonálásra a tévénézőket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.