Míg tavaly csupán a Cetelem Bank ügyfeleinek 5 százaléka tervezett többet költeni az előző évinél, addig az idén a 17,6 százaléka, és felfutott a körükben a hitelkártya használata is – ismertette Szabó Péter, a Cetelem Bank vezérigazgatója a hitelintézet felmérését. Az előző felmérés alapján a válaszadók 57 százaléka nem tervezett változtatni a fogyasztási szokásain, de csak a 31 százalékuk nem változtatott.
A hitelkárgyahasználat a járvány idején sokkal gyakoribbá vált, és nőtt és az átlagosan igénybe vett hitel nagysága is.
Bár a hazai infláció megegyezett az egy évvel korábbival, a válaszadók közül a legtöbben többet költöttek elektronikai cikkekere, mint az előző évben.
Felújításra a 44 százalékuk szeretett volna fordítani, de erre végül csak a 35 százalékuk költött. A legjobban az utazásra költött pénz esett. Élelmiszert a válaszadók korábbi 10 százaléka után most a 19 százaléka szerzett be online, viszont esett az elektronikai háztartási és szórakoztató ipari eszközök iránti netes kereslet.
A válaszadók tavaly tízes skálán 4,9-esre, az idén 4,4-esre értékelték anyagi helyzetüket. Európában pesszimistábbak lettek az emberek, az átlagos érték tavaly 5,4, az idén 4,7 pont volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.