BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az újranyitó vidámparkok lökték meg a Walt Disney profitját

Az elemzőket megszégyenítő gyorsjelentést tett közzé a Walt Disney, amelynek vidámparkjaiban ismét tömegek tolonganak, miközben stream-szolgáltatásaira már 174 millióan fizetnek elő világszerte.

A vártnál magasabb negyedéves bevételről számolt be a csütörtöki piaczárás után a Walt Disney. A világ legnagyobb szórakoztatóipari vállalatcsoportja 17,02 milliárd dollárra tett szert üzleti évének július 3.-ával zárult harmadik negyedévében, ez 45 százalékkal haladja meg a járvány első hullámának legszigorúbb lezárásaival jellemzett bázisidőszak bevételét. A Refinitiv elemzői konszenzusa 16,76 milliárd dolláros forgalmat várt a Disneytől. 

Fotó: SOPA Images

A Walt Disney egy évvel ezelőtt 4,72 milliárd dolláros veszteségről adott hírt, míg most viszont már 923 millió dolláros adózott eredményről számoltak be, ez 50 centes egy részvényre eső nyereségnek (EPS) felel meg. Ezen a soron 45 százalékkal múlták felül a konszenzust. 

Nem véletlen, hogy a jó hírek 5 százalékkal verték fel a Disney részvényárfolyamát a zárás után kereskedésben. A Disney kurzusa az idén a 160-200 dolláros sávban szlalomozott, de most 188 dollárnál jár, tíz dollárral az év eleji szint felett.

A bevételbővülésben komoly szerepe volt a korlátozások enyhítésével fokozatosan újranyitó élményparkoknak, ez az üzletág 4,34 milliárd dollárt hozott a konyhára, azaz öt negyedév elteltével ismét növekedést tudott felmutatni. 

Tavaly ilyenkor gyakorlatilag az összes vidámparkjuk zárva volt, az az időszak 1,9 milliárd dollárral rontotta az eredményt, míg most 356 millió dollárnyi profitot tettek be a közösbe.

Fotó: AFP / Apu GOMES

Ellentétes pályát futott be a pandémia idején a vállalat streaming-szolgáltatása, a Disney+, amely a Netflix első számú kihívójává vált 2019 novemberi indulása óta. 

Az üzletághoz tartozó Huluval és az ESPN+ sportcsatornával együtt a Disney stream-szolgáltatásaira immár közel 174 millióan fizetnek elő világszerte, 15 millióval többen, mint egy évvel ezelőtt. 

Összehasonlításképpen: az utóbbi egy évben közel 17 millióan csatlakoztak a Netflixhez, jelenleg világszerte 209,2 millióan fizetnek havi rendszerességgel a médiatartalmaikért. 

Vele szemben a Disney+ a negyedév végén 116 millió előfizetővel rendelkezett, nyolcszázezerrel többel, mint amennyi a FactSet elemzői konszenzusában szerepelt. A Disney+ egy előfizetőre eső havi bevétele a tavalyi 4,62 dollárról 4,16 dollárra csökkent, ennek hátterében a dinamikus ázsiai terjeszkedés áll, ott a helyi viszonyoknak megfelelően alacsonyabb áron kínálják a szolgáltatást. Mindent egybevetve a fogyasztói üzletág a magas terjeszkedési költségek és az infrastruktúra-használat emelkedő díjai miatt ma is veszteséges, igaz a tavalyi 624 millió dolláros mínuszt sikerült 293 milliósra leszorítani.

Fotó: Hans Lucas via AFP

A jövő viszont biztató, ezt a Reuters tudósítása szerint a vidámpark-hálózat kiemelkedően magas foglalási aránya ival magyarázta Christine McCarthy, a cég pénzügyi igazgatója, míg Bob Chapek vezérigazgató a tartalomgyártás felfuttatását és a témaparkok szolgáltatásainak szélesítését ígérte. Optimizmusukat azonban árnyalja, hogy legnagyobb forgalmú hazai bázisuknak, a Walt Disney World szórakoztató komplexumnak otthon adó Florida a járvány újabb hullámnak egyik epicentrumának látszik, innen jelezték a legtöbb fertőzést a napokban. A bizonytalanság is közrejátszhat abban, hogy a Disney egyelőre nem módosított idei tervszámain.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.