Közel félszázalékkal emelkedtek az Intel részvényei, miután Pat Gelsinger, a társaság vezérigazgatója a müncheni IAA autókiállításon bejelentette, hogy
a konszern mintegy 80 milliárd eurót készül befektetni európai csipgyártó kapacitásának növelésére.
Mint ismeretes, Arizonában, az Egyesült Államok tagállamában is épül már két új Intel-üzem, nagyjából 20 milliárd dolláros befektetéssel.
A tervezett két új európai gyár helyét Gelsinger ugyan még nem árulta el, ám mint mondta, év végéig erre is sor kerül.
A lehetséges helyszínek között Németország és Franciaország is szerepel, sőt a piaci hírek szerint Lengyelország is esélyes, utóbbiban ráadásul már jelen is van az amerikai félvezetőgyártó.
A vállalat az új beruházások mellett írországi gyárában is bővíti termelési infrastruktúráját, főként az autóipar kiszolgálása érdekében.
A bejelentés helyszíne egyébként sem volt véletlen, hiszen a személyi számítógépek első számú csipbeszállítója új üzemeiből is szállítana az autógyártóknak. Gelsinger pedig világosan ki is fejtette, hogy a szektor kiszolgálását kulcsfontosságú stratégiai prioritásnak tekinti.
A kapcsolatok erősítését szolgálja a cég újonnan beindított szolgáltatása is (Intel Foundry Services Accelerator), amelynek célja, hogy az autógyártók megismerjék az Intel 16 csipgyártási technológiát, később pedig képesek legyenek áttérni az Intel 3- és Intel 18A-technológiákra is.
Ezek a gyártási eljárások – véli az Intel – sokkal fejlettebbek, mint az autóiparban jelenleg alkalmazottak.
Állítólag már csaknem 100 autógyártó és kulcsfontosságú beszállító – köztük a BMW, a Volkswagen, a Daimler és a Bosch – fejezte ki támogatását a szolgáltatás iránt, azonban arról nem szól a fáma – írja a Reuters –, hogy ezek közül hányan kötelezték el magukat.
Gelsinger előrejelzése szerint amúgy az átfogó digitalizáció nyomán 2030-ban a járműgyártás összköltségének mintegy 20 százaléka megy majd a félvezetőkre a 2019-es 4 százalékhoz képest. Ezzel párhuzamosan az évtized végére az az autóipar mikrocsip-megrendelései 115 milliárd dollárra, vagyis a jelenleginek több mint a kétszeresére emelkednek, ami az Intel szerint a globális félvezetőpiac 11 százalékát fogja kitenni.
Az autók gumikerekes számítógépekké válnak. Szükségük van ránk, és nekünk is szükségünk van önökre... A cél egy európai innovációs központ létrehozása Európában Európáért
– fordult végül a gépkocsigyártókhoz Gelsinger, majd megjegyezte, némi európai uniós támogatást sem utasítanának vissza a beruházásaikhoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.