A Tesla immár a második egymást követő negyedévben lépett túl az egymilliárd dolláros nettó eredményen,
a szeptemberrel zárult három hónapos időszakot Elon Musk cége 1,62 milliárdos profitrekorddal zárta, ez az egy évvel korábbinak közel az ötszöröse, s egy részvényre vetítve (EPS) 1,86 dollárt jelent, szemben a tavalyi 0,76-tal. Az elektromosautó-gyártó állva hagyta a Refinitiv elemzőit is, ők 1,58 dolláros EPS-t vártak.
A 13,62 milliárd dolláros árbevételről szóló prognózissal szemben a Tesla 13,76 milliárdot ért el, ez 57 százalékkal több a bázisidőszakénál. A bevételi adatot könnyebb volt megtippelni, ugyanis a cég bő két hete már közzétette, hogy a harmadik negyedévben 241,3 ezer darab járművet adott el, ami éves alapon 66 százalékos bővülést jelent, és természetesen új rekordot is egyben. A Tesla emelkedő értékesítési trendje ezzel immár sorozatban hatodik negyedéve tart. Az elemzői konszenzusra egyébként tíz százalékot vert a Palo Altó-i székhelyű társaság.
Az garantált, hogy a széria folytatódik, hiszen ha a Tesla megkapja a régóta várt környezetvédelmi engedélyt a Berlin melletti kulcsrakész grünheidei gyárához, akkor ott is heteken belül beindulhat a termelés. A cég első európai Gigafactoryjának kapacitása évi félmillió autó lesz, nyilván ennek eléréséhez fokozatosan futtatják fel a termelést. A texasi új üzemük is elstartolhat még az idén.
Érdekesség, hogy a sanghaji gyárukban már több autó készül, mint a nevadai Fremontban, a Tesla első Gigafactoryjában.
Supercharger töltőállomásaik száma egy év alatt megduplázódott, világszerte 3254 helyszínen, 29,2 ezer konnektorból lehet villámgyorsan árammal feltölteni az akkumulátorokat.
Az üzem marzs jelentősen javult, az egy évvel korábbi időszak 9,2 és az második negyedév 11,0 százalékáról egészen 14,6-ig javult. Bevált tehát az a stratégia, hogy a Tesla a költségei folyamatos lefaragásával növelni próbálja nyereségtermelő képességét. A járművei iránti egyre nagyobb keresletet kihasználva többször is emelte árait az idén, ennek köszönhetően a cash flow-ja egyre javul, s új fejlesztéseihez elvileg már önerőből is ki tudja termelni a forrásokat. A cég mozgósítható készpénztartaléka 16,1 milliárd dollár volt szeptember végén.
A kaliforniai villanyautó-gyártó kilátásait versenytársaihoz hasonlóan nagyban befolyásolja a globális csiphiány.
Ráadásul az önvezetést opcióként kínáló Tesla modelljei tele vannak zsúfolva mindenféle intelligens elektronikai berendezésekkel, szenzorokkal és kamerákkal, amelyekben temérdek csip dolgozik. A cég mindent megtesz, hogy a beszállítói láncolatát egyben tartsa, de ez nem mindig sikerül, a csiphiány miatt már többször is átmeneti üzemszünetet kellett elrendelni a Gigafactorykban.
A Teslát kiszolgáló új generációs akkumulátorok gyártásának elindítását is későbbre kellett halasztaniuk. A cégnél a kikötői zsúfoltságra és az alapanyagok beszerzésének komótosságára is panaszkodnak, emiatt nehezen tudják teljes kihasználtsággal működtetni gyáraikat, gyakorlatilag külső tényezőknek vannak kiszolgáltatva. Épp a bizonytalansági tényezőkre hivatkozva konkrét számokkal nem terhelték ezúttal a cég kilátásaira kíváncsi befektetőket, azon túl, hogy „mindent megtesznek” céljaik eléréséért, több újdonságot pénzügyi vonalon nem ígértek. A piac is elbizonytalanodott valamennyire, a kiváló eredmények ellenére az egy százalékon belüli árfolyamgyengülés legalábbis erre utal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.