A létesítményt évi háromszázezer villanyautó gyártására tervezik, a projekt része annak a 10 évre szóló 10 milliárd dolláros beruházási programnak, amiről még márciusban számolt be a Xiaomi, ám azóta adós a részletekkel. Annyit elismertek, hogy nem exkluzív, hanem tömegigényeket kielégítő autókat készítenek majd, amelyeket a Xiaomi márkanéven forgalmaznak és felvértezik őket a céget jellemző okosmegoldások garmadával.
Az autóiparban abszolút zöldfülűnek számító társaság vezérigazgatója, Lei Jun vezérigazgató ugyanakkor októberben megszabta az irányt és a menetrendet,
ő 2024-től már sorozatgyártásra érett Xiaomi autókat szeretne látni a mozgásba lendülő futószalagokról legördülve.
Igaz a projekt máris egy éves késésben van tavasszal már 2023-s volt a céldátum.
Egy ilyen meghatározó stratégiai lépéshez a szakmában elismert partnerekre is szükség lesz, ez irányú megerősített információk viszont nem szivárogtak ki a társaság háza tájáról azon túl, hogy az okostelefon-piac kínai üstököse a nyolcadik legnagyobb helyi autógyártóval, a Great Wall-lal folytatott tárgyalásokat az együttműködésről.
Erre utal, hogy júniusban lesifotósok rajtakapták Lei Junt, amint a Great Wall kutatásfejlesztési központjába látogatott. Ezután annyi fejlemény volt még, hogy a Xiaomi augusztusban hivatalos elektromosautó-gyártóként is regisztrálta magát az illetékes hatóságnál.
A kínai okostelefon-piacon az idén élre tört Xiaomi óriásgyárát két lépcsőben építik meg a Pekingi Gazdasági és Technológiai Fejlesztési Övezetben, ahol a cég kereskedelmi és kutatóközpontjának is helyet szorítanak – írja a Reuters a pekingi E-Town fejlesztési ügynökségre hivatkozva. Ezzel az is eldőlni látszik, hogy a Xiaomi villanyautók gyártása mégsem a Great Wall egyik meg nem nevezett kínai üzemében folyik majd.
A Great Wall egyébként már három éve jelen van a piacon saját, Ora névre keresztelt villany- és okosautó márkájával, s eközben a német BMW-vel épít közösen gyárat. Korábban az elképzelések között szerepelt, hogy ebben lesz egy külön Xiaomi gyártósor, de a Great Wall szintén készülő thaiföldi új üzeme is esélyes helyszínként szerepelt a híradásokban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.