Az Alibaba előrejelzése szerint az árbevétel idei növekedése a legalacsonyabb lesz a részvény 2014-es tőzsdére lépése óta. A papír Hongkongban 5,34 százalékot esett, míg az amerikai nyitás előtti kereskedésben 6,49-ot szánkázott a jegyzés.
A kínai e-kereskedő óriás csütörtökön bejelentette, hogy a szeptember végével záródott negyedév bevétele és működési eredménye alacsonyabb, mint az elemzők becslése az S&P Global Marketen.
A riportált negyedévben ugyan az e-kereskedelemből származó árbevétel 29 százalékkal nőtt az előző évi azonos időszakhoz képest, de a növekedés csupán 16 százalék volna a Sun Art áruházlánc konszolidálása nélkül, amelyben az Alibaba tavaly szerzett meghatározó részesedést.
Miközben az árbevétel 200,69 milliárd jüanra (31,44 milliárd dollárra) nőtt, ami hat negyedév óta a leglassabb bővülési ütem, addig az elemzők 204,93 milliárd jüan bevételre számítottak.
A kiigazított nettó eredmény 28,52 milliárd jüan, ami 39 százalékos visszaesés év per év alapon. A csalódást keltő gyorsjelentést a lassuló fogyasztással, a fokozódó versennyel és a szabályozási szigorral magyarázta a menedzsment.
Ráadásul egy héttel ezelőtt a szingli napról is felemás számokat közölt a vállalat.
A november 11-re időzített vásár, mely már fekete pénteket és a net hétfőt is túlnőtte, ugyan bevételi rekordot hozott, ám egyúttal a fesztivál történetének leglassabb növekedését, ugyanis a 11 napos kampány bruttó árumennyisége csak 8,5 százalékkal bővült 2020-hoz képest. Ami a múlt héten a részvény hongkongi és New York-i piacán is csalódást keltett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.