Már a fekete pénteken is sejteni lehetett, hogy langyos lesz az idei Cyber Monday, azaz az internetes vásárlások amerikai ünnepnapjává kinevezett kiber hétfő. Úgy látszik, a karanténban töltött hosszú hónapok alatt az amerikaiak már beleuntak az online vásárlásba. Miközben a fekete péntek összességében robusztus számokat hozott, az amerikai vásárlók aznap mégis valamivel kevesebbet költöttek az internetes áruházakban. Vagyis
sokan visszatértek a fizikai boltokba, noha a koronavírus járvány és a dél-afrikai mutáns miatti félelmek óvatosságra kellett volna intse őket.
A felszakadozott ellátási láncok miatt szűkös készletek és a kereskedők figyelmeztetései sem tántorították el a boltokba indulókat. Így történhetett, hogy az Adobe Analytics adatai szerint először estek az online költések a Black Friday idején, amely hagyományosan az év legnagyobb vásárlási napja az Egyesült Államokban. A teljes online bevétel november utolsó péntekén nagyjából 8,9 milliárd dollárra rúgott, szemben a tavalyi 9 milliárd dollárral. Eközben a mobileszközök helymeghatározási adatait elemző Placer.ai adatai szerint a bevásárlóközpontok környékén a gyalogos forgalom 83,5 százalékkal nőtt ezen a hétvégén a tavalyi azonos időszakhoz képest.
Már pár héttel korábban, már az Alibaba által meghonosított szingli mapon is azzal szembesültek a vásárlók, hogy a népszerű amerikai és kínai okostelefonokra akár több hetet is várniuk kell. Az új trend a Cyber Monday forgalmi adataiban is tükröződött. Sok esetben az online vásárlók a kiszállítás helyett a boltban történő személyes átvételt választották, biztos, ami biztos alapon, egyúttal a megemelkedett szállítási költségeket is megspórolva. Az Adobe adatai szerint az idei kiber hétfőre az is rányomta a bélyegét, hogy a tavalyinál jóval szerényebbek voltak az online kedvezmények. Vártnál visszafogottabban reklámozták az elektronikai készülékeket, a ruházati cikkeket és a sportszereket. A Wall Street Journal azt is kiemelte, hogy az ellátási lánc zavarai megnehezítették a kiskereskedőknek, hogy komolyabb készletekkel készüljenek fel vásárlói rohamra. Valószínű, hogy az idei kiber hétfőn lassult a vásárlások dinamikája a tavalyihoz képest – mondta az amerikai üzleti lapnak a keleti parti adatok ismeretében Vivek Pandya, az Adobe vezető elemzője. Hozzátetette: a trendet már a nyugati parti utolsó órák felgyorsuló forgalma sem tudja megfordítani. Az is jellemző, hogy ezúttal nem újdonságokra vadásztak az online vásárlók, hanem olyan elektronikai termékekre, amit a globális csiphiány és az ellátási láncok szakadozottsága miatt már hónapok óta hiába kerestek az áruházakban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.