BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Már idén megérkezhetnek a reklámok a Netflixre

A vállalat továbbra is a legnagyobb streamingszolgáltató a világon.

A The Verge értesülései szerint a Netflix társvezérigazgatója is megerősítette, hogy 2022 végén bevezetheti a hirdetéseket tartalmazó, olcsóbb előfizetési szolgáltatását a streamingplatform.

Ted Sandaros, a Netflix társvezérigazgatója a Cannes Lions fesztiválon jelentette be, hogy bevezetésre kerül majd a reklámokat tartalmazó, de olcsóbb előfizetési csomag. 

A társvezérigazgató szerint egy alapvető ügyfélkört nem szolgált ki a vállalat előfizetési stratégiája, azokat, akiknek a Netflix szolgáltatása túl drága és nem bánják a reklámok jelenlétét. Erre kínál majd megoldást az alacsonyabb árszabást tartalmazó, de reklámokat tartalmazó új előfizetői szint.

In this photo illustration Netflix logo seen displayed on a smartphone screen on a bowl of popcorn in Chania, Crete Island, Greece on April 23, 2022.  (Photo by Nikolas Kokovlis/NurPhoto) (Photo by Nikolas Kokovlis / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Fotó: Nikolas Kokovlis / NurPhoto via AFP

A Netflix több mint 10 év után először vesztett felhasználókat az előző negyedévben, 200 ezren pártoltak el a platformtól a tavalyi negyedik negyedévéhez képest. A vállalat továbbra is a legnagyobb streamingszolgáltató a világon a 222 millió fős felhasználóbázisával, de a veszteséges időszak arra késztette a céget, hogy gondolja újra a hirdetésekhez való viszonyát.

Fontos kérdés, hogy a Netflix melyik reklámértékesítő céggel fog együttműködni, hogy hatékonyan tudjon a hirdetési piacra belépni. A Wall Street Journal értesülései szerint a két legnagyobb esélyes a NBCUniversal és a Google. Ted Sandaros társvezérigazgató még nem erősített meg egyetlen együttműködési megállapodást sem, de azt javasolta, hogy csak ideiglenes kooperációkat kössenek, amíg ki nem alakítják a saját hirdetési üzletágukat.

A streamingszolgáltató részvényeinek árzuhanása miatt megkérdezték Sandarost arról is, hogy mennyire válhat a vállalat későbbiekben felvásárlás célpontjává. Az ügyvezető válaszában azt mondta, hogy a felvásárlás mindig reális forgatókönyv lehet, így erre mindig figyelniük kell, de a vállalat saját erejéből is vissza tud térni a növekedési pályára.

Újabb elbocsátásokkal csökkenti a költségeket a Netflix

Ez már a második elbocsátási hullám a piacvezető streamingszolgáltatónál.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.