Jelentős összeg az 1,2 milliárd forint, a Waberer Biztosító által fizetendő különadó – válaszolta a VG kérdésére a Waberer Hungária Biztosító vezérigazgatója. Nyilasy Bence szerint, a tavalyi tisztított eredményük 30 százalékát kell átutalniuk az államkasszába, ami mindenképpen fájdalmas, de a társaság biztonságos működését nem befolyásolja ez az összeg, és mivel a különadó az egész szektort jelentősen mértékben sújtja versenyképességüket sem veszélyezteti.
Nyilasy Bence hangsúlyozta, az adónem megjelenésétől függetlenül is folyamatosan vizsgálják a biztosító portfóliójának diverzifikálására vonatkozó lehetőségeket, továbbá a meglévő piaci részesedésük bővítésével, belső hatékonyságjavítással az extra adó egy részét igyekeznek kompenzálni. Az előzetesen számolt 1,2 milliárd forint 1-2 százalékkal változhat csupán, ugyanis a legtöbb biztosítási szerződés az egész évre vonatkozik. Összességében Nyilasy Bence szerint stabilan és jól teljesít a biztosító, és erre számítanak a jövőben is. Ugyanakkor azt mondta: senkinek sincs kristálygömbje, amivel 18 hónapra látna előre, az elmúlt években pedig hozzá kellett szoknunk, hogy változékony a gazdálkodási környezet, amihez eddig sikeresen alkalmazkodtunk.
Egyelőre nem látunk különösebb okot az éves terveink felülvizsgálatára - válaszolta a VG kérdésére Barna Zsolt, a Waberers International Nyrt vezérigazgatója. Partnereiktől nem érkezett megkeresés a szerződésekben lévő üzemanyag-klauzúrák újratárgyalására, annak ellenére sem, hogy a napokban átlépte a 800 forintot a gázolaj ára,és a társaság már hónapok óta nem jogosult a kedvezményes árra. Hangsúlyozta, a megrendelőik az egyéb költségek esetleges hirtelen változását kezelik nehezebben, erről kell többet egyeztetni a partnereinkkel, de többnyire mindig találnak mindenki számára elfogadható megoldást.
A céget követő elemzők is a költségek esetleges elszállását jelölik meg a legfőbb kockázatnak, amire a Waberer’snél is folyamatosan figyelnek a a cégcsoport vezérigazgatója szerint. Az útdíjak, kompköltségek és a korábban említett energia árak folyamatosan nőnek, a sofőrhiány miatti költségnövekedésről sokat lehet hallani, és a járművekhez kapcsolódó egyéb kiadások is dinamikusan emelkednek – írja le a helyzetet a vezérigazgató. Független piaci elemzők szerint az év végére a tavalyi bázis szinthez képest 25-30 százalékos költségnövekedés várható. Folyik a flottacsere a cégnél – ebben az évben mintegy ezer jármű cseréje történik meg - , és bár a járművek ára két év alatt 15-20 százalékkal emelkedett, a vezérigazgató szerint a magasabb rendelkezésre állás, az alacsonyabb javítási és karbantartási költségek, és a mintegy 10 százalékos fogyasztás csökkenés kompenzálja ezeket a beszerzési árakat. Szerencsés emellett, hogy a nemrég kibocsátott kötvényeknek köszönhetően van forrása a cégnek, így tehát választhat a menedzsment, hogy lízingel, vagy pedig hitelből fizeti a beszerzéseket.
A társaságnál egyelőre nem érzik a kiskereskedelmi szektorra kivetett extraprofit-adó miatti esetleges rendelésállomány csökkenést, ugyanakkor a belföldi logisztika üzletáguk (WSZL) eszköz és vevőportfoliója rugalmas. Így ha bármelyik üzletáguk kapacitástöbblettel rendelkezne, akkor azt áttelepítik máshová. Szerencsére erről most szó sincs, különösen magas kereslet mutatkozik minden szolgáltatásunk iránt. – zárta válaszát Barna Zsolt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.