Az előfizetői számot tekintve megelőzte a Walt Disney a Netflixet, ezzel elhódította a világ legnézettebb streamingszolgáltatójának címét. Az igazsághoz tartozik ugyanakkor, hogy a legnépszerűbb platform továbbra is a mostanában gyengélkedő Netflixé, amelynek ugyanezen márkanéven futó szolgáltatása 220,7 millió előfizetővel rendelkezik világszerte, míg a Walt Disney-nél a 222,1 milliós tábor három csatorna – a Disney+, a Hulu, és az ESPN+ sportcsatorna – előfizetőiből adódik össze.
Ez azonban cseppet sem zavarta meg a őrségváltáson fellelkesedett befektetőket, akik a szerda esti amerikai tőzsdezárás után közzétett negyedéves Walt Disney gyorsjelentésbe burkolt örömhírre 7 százalékkal, 120 dollár fölé verték fel a világ legnagyobb szórakoztatóipari társaságának árfolyamát.
A felhasználók számára viszont kevésbé örvendetes, hogy
az eddig reklámmentes streamcsatornákat megszórják hirdetésekkel,
s annak, aki erre nem kíváncsi, magasabb díjat számláznak majd ki – ezzel a Netflix stratégiáját lekopírozva. Nem is kevéssel, hiszen decembertől zászlóshajó, a reklámmentes Disney+ havi díját 38 százalékkal, 10,99 dollárra emelik.
Akik nem váltanak, azokat bosszantják majd a képernyőre beúszó reklámokkal. A cégnél viszont azt remélik, hogy a havi 7,99 dollárról induló, hirdetésekkel tarkított csomagjuk is tömegével vonzza majd az új előfizetőket. A Hulunál csomagtól függően egy-két dolláros havi pluszköltséget jelent a hirdetésmentes filmnézés.
Globálisan a Disney+ átlagos előfizetési díja 4,35 dollár volt júliusban,
öt százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál. Az adatot a feltörekvő piacokon alkalmazott nyomott, a vásárlóerőhöz igazított tarifák húzzák le.
Haris Anwar, az Investing.com elemzője szerint az áremelésekkel és a hirdetési bevételekkel feltunningolt streampiacon a Disney bővülési esélyei jobbak a Netflixénél, előbbi ugyanis még nem használta ki teljes mértékben a nemzetközi terjeszkedésben rejlő lehetőségeket.
A Disney 2017-ben eredt a Netflix nyomába, akkor hozták meg a stratégiai döntést az online szórakoztatás irányába történő átállásról. A bő három éve indított Disney+ filmcsatornának a július 2-ával lezárt üzleti negyedévben 152,1 millió előfizetője volt, 31 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
Ebben a számban már a júniusban elstartolt, bevezető áron kínált magyarországi szolgáltatás adata is benne van. A Hulu 46,2 millió, az ESPN+ 22,8 millió előfizetőt vonzott a július eleji összesítés szerint.
A Walt Disney-nél sem minden fenékig tejfel, a cég csökkenteni kényszerült a következő időszakra vonatkozó előfizető-bővítési terveit, mivel elbukták az indiai krikettbajnokság közvetítési jogaiért vívott licitet. A meccseknek ott százmilliós nézettsége van, azaz érzékeny veszteség éri ezzel a társaságot. Az újraírt prognózis szerint a Disney+-nál 15 millióval szerényebb bővülés várható az előfizetői táborban 2024 szeptemberéig, a sávot 230 és 260 millió közé húzták meg.
A terjeszkedés egyelőre viszi a pénzt,
a negyedévben a streamingszegmens 1,1 milliárd dolláros veszteséget hozott
a csoport számára, ám Christine McCarthy pénzügyi igazgató szerint a 2024-es üzleti évben már pozitív számot láthatunk az eredménysoron.
A lezárt negyedévet a Walt Disney 1,09 dolláros egy részvényre eső nyereséggel abszolválta, ez 36 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál. A Refinitiv elemzői konszenzusa 96 centről szólt.
Az adózott eredmény 923 millió dollárról 1,41 milliárdra hízott, míg
a teljes árbevétel 26 százalékkal 21,5 milliárd dollárra gyarapodott,
több mint félmilliárdot verve a várakozásokra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.