Durván beestek az Adidas kínai értékesítései a második negyedévben – derül ki a cég csütörtökön közzétett gyorsjelentéséből.
A világ legnagyobb piacán a sportszergyártó bevételei 35 százalékkal, 719 millió euróra csökkentek, amit a német vállalat a pandémia miatt elrendelt
folyamatos és kiterjedt korlátozásoknak
tulajdonított. A világ többi részén viszont 14 százalékkal nőttek az Adidas eladásai.
A menedzsment már a múlt héten figyelmeztetett, hogy a tervezettnél rosszabbul megy a cégnek, ezért csökkentették a bevételek növekedésére vonatkozó éves várakozásaikat is. Most már csupán 5-9 százalékos bővülésre számítanak, pedig eredetileg Kasper Rorsted vezérigazgató egy 13 százalékos pluszt is elérhetőnek tartott.
Ugyanez érvényes a nettó profitra is, ahol a korábbi 1,9 milliárd euró helyett már csak 1,3 milliárdot várnak.
Összességében Rorsted feljavulásban bízik az év második felében, nem egészen függetlenül a katari labdarúgó világbajnokságtól, bár a kínai forgalom élénkülése egyelőre lassúnak tűnik.
Az Adidas részvényei csütörtök délelőtt 2,5 százalékkal, 175 euró fölé drágultak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.