A német biotechnológiai társaság áttörést vár vakcinafronton az ősztől, mivel akkor kerülhetnek a piacra a kifejezetten az omikron-variánsra szabott szérumai. Egyszerre kettőt is kínálnak októbertől, és már készen állnak a gyártásukra is – már csak a hivatalos engedélyeket kell kézhez kapniuk az EU gyógyszerfelügyeleti hatóságától, az EMA-tól, illetve amerikai megfelelőjétől, az FDA-tól – jelentette be a cég a negyedéves gyorsjelentésével együtt.
A gyártással kapcsolatban az Európát sújtó földgázhiányra is kitértek, erre a cégvezetés azzal reagált, hogy megtettek minden szükséges intézkedést a folyamatos termelés fenntartásához.
Az idei tervszámait megerősítő BioNTechnél úgy látják, az ősszel újabb, nagyobb tömegeket érintő emlékeztető oltási kampányok indulnak világszerte, és ezekhez kellő mennyiségben tudják majd szállítani a vakcinákat. A Pfizer–BioNTech oltóanyagokból 2022 júniusával bezáróan 180 országba 3,6 milliárdot szállítottak le, a fejlett világban az emberek többsége megkapta a harmadik, sőt a negyedik oltását is.
Az idén 2,5 milliárd adagra vettek fel rendelést, ebből 1,2 milliárdot már teljesítettek is. A két cég eddig másfél milliárd vakcinát küldött a szegényebb, egészségügyileg elmaradottabb országokba a segélyprogramok keretében.
A BioNTech a tavalyi 19 milliárd euróval szemben az idén 13-17 milliárdos vakcinabevétellel számol, míg amerikai partnere, a Pfizer 32 milliárd dolláros éves forgalmat vár a Covid-oltóanyagok értékesítéséből.
A németek a júniussal zárult második üzleti negyedévükben 40 százalékkal alacsonyabb bevételről és adózott nyereségről adtak hírt. Előbbi 3,2 milliárd euró volt, utóbbi pedig 1,67 milliárd. Kutatás-fejlesztésre a BioNTech 399,6 milliót fordított a második negyedévben, épp a dupláját az egy évvel korábbinak.
A társaság vezetése ígéretesnek tartja az mRNS-technológia alkalmazását a rákkezelésben, Ugur Sahin alapító-vezérigazgató bátorítónak nevezte az e téren zajló kutatásaik eredményeit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.