A Prada Hongkong után hazai földön, Olaszországban is bevezeti részvényeit a tőzsdére – tudta meg a Bloomberg. A másodlagos részvénykibocsátásból egymilliárd dollárt szeretne bevonni a divatház, amely azzal magyarázza a lépést, hogy földrajzilag is szélesíteni akarja befektetői bázisát.
A divatcégben Miuccia Prada társ-vezérigazgató és férje, Patrizio Bertelli olasz üzletember 80 százalékos részesedéssel rendelkezik, ebből azonban piaci hírek szerint nem nagyon akarnak eladni.
A luxusruházati cikkeket, kiegészítőket és illatszereket gyártó milánói székhelyű vállalat a részvénykibocsátás technikai lebonyolítására felkérte a Goldman Sachs befektetési bankot. Magát a kibocsátást a jövő évre tervezik a divat európai központjának is tekinthető Milánóban.
A Prada nagy feltűnést – és megrökönyödést – keltett 2011-ben azzal, hogy
részvényeit elsőként a hongkongi tőzsdére vezette be, ahol 20 százalékos pakettjét szétkapkodták a befektetők, 2,1 milliárd amerikai dolláros bevételhez juttatva a társaságot.
Pedig a Prada csak azokat a külföldi luxusipari cégeket követte, amelyek a kínai fogyasztás fellendülésére és a fizetőképes vásárlóerőt képviselő középosztály megerősödésére alapozva vetették meg lábukat a távol-keleti országban.
Nem mondható, hogy jól járt az, aki a 2011-es startnál betárazott a papírokból, és betette őket az asztalfiókba, hiszen a 11 év leforgása alatt alig 10 százalékot kapott magára az árfolyam. A Prada a jelenlegi kurzus alapján 14,8 milliárd amerikai dolláros piaci értéket képvisel.
Az európai részvénypiacot az idén nem rohamozták meg a tőzsdére kívánkozó cégek, úgyhogy minden jelentkezőt meg kell becsülni. A vágtató infláció, a kamatemelések és a recessziós félelmek közepette a tőzsdei szereplés kockázatait vállalók sorából is kiemelkedik az ősszel Frankfurtban debütáló Porsche AG, a német luxussportautó-gyártó piaci értéke valahol 60 és 100 milliárd euró között lehet, IPO-jának részleteit augusztus végén ismerhetjük meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.