Története során először csökkent a Tencent negyedéves forgalma, mivel a játékipart sújtó szigorú állami szabályozás és az ismét felfutó koronavírus-esetszámok miatti lezárások érzékenyen érintették a kínai technológiai óriást.
A konglomerátum szerdán 134,03 milliárd jüan – 19,78 milliárd dollár – árbevételt jelentett a június végén zárult negyedévre, három százalékkal kevesebbet, mint tavaly ilyenkor. Az elemzői prognózistól mintegy félmilliárd jüannal ugyancsak elmaradtak a számok.
A társaság nettó nyeresége ennél lényegesen nagyobb ütést szenvedett el, és 56 százalékkal, 18,62 milliárd jüanra apadt. A szakértők jócskán felülbecsülték a profittermelő képességet, a konszenzusos várakozás ugyanis 25,3 milliárdot vetített előre.
A negyedév során jelentős gazdasági ellenszélben kellett helytállnia az ázsiai nagyvállalatnak. A pandémia újabb hullámának megelőzése érdekében alkalmazott rendkívül szigorú zéró-Covid-politika jegyében több helyi metropolisz is karantén alá került, ami zavarokat eredményezett a világ második legnagyobb gazdaságában. A kínai GDP mindössze 0,4 százalékkal bővült a második negyedévben, a számottevő lassulás pedig a Tencent felhőalapú, fintech- és reklámbevételein is nyomot hagyott.
Emellett a szigorú helyi szabályozás miatt a kínai játékipar is kihívásokkal szembesült,
egy tavaly elfogadott jogszabály értelmében ugyanis a 18 éven aluliak hetente mindössze három órát tölthetnek online videojátékozással. A megjelenés előtt álló címek jóváhagyását pedig 2021 júliusa és az idén április között felfüggesztette az állam. Mindez különösen nagy érvágás a Tencentnek, mert a teljes bevételének mintegy harmada a videojátékokból származik.
A Tencent huszonnégyszeres haszonnal adhat túl Meituan-részvényeinKét legyet ütne egy csapásra a Tencent: Kína legnagyobb techcége a Meituan-pakett eladásával megnyugtatná mind a piaci koncentráció miatt nyugtalan pekingi versenyhatóságot, mind a saját, aggódó részvényeseit. |
A belföldi játékipari bevételei így egy százalékkal, 31,8 milliárd jüanra csökkentek, a nemzetközi piacokon pedig hasonló mértékben apadó, 10,7 milliárd jüan bevételt hozott a szegmens, mivel a pandémia lecsengésével az emberek kevesebb időt töltöttek a videojátékozással. A Tencent sikertermékei, a PUBG Mobile és a Honor of Kings is a korábbinál kevesebb bevételt hozott a konyhára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.