A várakozásoknál erősebb negyedéves eredmény ellenére visszavágta egész évre vonatkozó céljait az amerikai Macy’s áruházlánc, mivel az év hátralévő részében gyengülő fogyasztói keresletre számít, különösen a ruházati termékeknél.
A New York-i kereskedőház forgalma 50 millió dollárral 5,6 milliárd dollárra mérséklődött a július végén zárult üzleti negyedévben, ám ezzel együtt is meghaladta az 5,49 milliárdos piaci várakozásnál.
Az adózott eredmény mintegy ötödével 275 millió dollárra – részvényenként 99 centre – zsugorodott. A tényadat itt is felülmúlta a 85 centes szakértői becslést.
A digitális csatornákon keresztüli értékesítés 5 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól, ám ezzel együtt is 37 százalékkal meghaladta a pandémia előtti szintet. Az e-kereskedelem 30 százalékkal járult hozzá a csoportszintű árbevételhez.
Az idei árbevételt az eddig becsült, 24,46-24,7 milliárd dolláros sáv helyett 24,34-24,58 milliárd dollár közé várják, míg az egy részvényre jutó adózott eredmény 4-4,2 dollár körül alakulhat, szemben a korábbi 4,53-4,95 dolláros várakozással.
Mindez összhangban van a Refinitiv elemzői konszenzusával, amely 2022-re 24,36 milliárdos forgalom mellett 4,51 dolláros EPS-t vetít előre.
Az eredményterv visszafogását a társaság szerint az indokolja, hogy a diszkrecionális cikkek, például ruházati cikkek értékesítésére támaszkodó vállalatoknál nagyobb a veszélye annak, hogy alulteljesítenek egy olyan környezetben, ahol a vásárlók egyre inkább a kiadások visszafogásán gondolkodnak.
Teljes tanácstalanságban az amerikai kiskereskedelmi szektorA történelmi szinten is magas infláció és a történelmi összehasonlításban is mélyponton lévő munkanélküliség teljesen kiszámíthatlanná teszi az amerikaiak költekezési hajlandóságát. |
A szektortársak közül a Walmart és a Target is megerősítette 2022-es céljait annak dacára, hogy profitjuk a Macy’séhez hasonlóan nyomás alá került az emelkedő infláció miatt változó fogyasztói környezetben.
A befektetők a mérsékelt eredménykilátások ellenére kedvezően fogadták a jelentést, a piacnyitás előtt 2 százalékkal feljebb húzva a társaság részvényeinek árfolyamát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.