A Dacia addig ragaszkodik a fosszilis üzemanyaggal működő motorokhoz, ameddig csak lehet, hogy segítséget nyújtson az elektromos járművekre való átállástól vonakodó autóvezetőknek – mondta Denis Le Vot, a francia Renault csoport romániai leányvállalatának vezérigazgatója a Reutersnek.
Míg a Renault 2030-ban átáll a teljesen elektromos üzemre, addig a Dacia ezt csak 2035-re tervezi, amikor már Európában végképp betiltják a benzines és dízeles autók forgalmazását.
A Renault arra törekszik, hogy az elektromos gépkocsik bajnoka legyen, ám ennek van kockázata is
– mondta Le Vot egy, a Párizs melletti Le Bourget-ban tartott bemutatón.
„A Dacia márkát és vele a belső égésű motorokat többek között erre a rizikóra tekintettel tartjuk talonban. Az még bizonytalan, hogy a piac milyen gyorsan tér át az elektromos motorral szerelt autókra, és a vevők hogyan követik a folyamatot, de a Dacia itt van. A két márka harmonikusan egészíti ki egymást” – hangsúlyozta.
A Daciának amúgy egyetlen elektromos modellje van, a Dacia Spring, amelyre a megrendelések mintegy 12 százaléka érkezik. A román márka jövőre tervezi első hibrid modellje piaci bevezetését.
A Renault, amely egy évtizeddel ezelőtt partnerével, a Nissannal együtt még úttörő volt az elektromos autómotorok terén, az utóbbi időben lemaradóban van a Teslától és társaitól. A menedzsment azonban nem adta fel, még az ősszel bemutatják a nagy tervet, amely szerint külön részleget hoznak létre az elektromos és a belső égésű motorral működő járművek számára, és az előbbit tőzsdére is viszik az előzetes tervek szerint.
A Dacia amúgy a legjobban teljesítő európai autómárkák közé tartozik,
amit fapadossága, robusztussága és az ezzel járó alacsony ára magyaráz. Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) pénteken közzétett augusztusi értékesítési statisztikája szerint a román autógyártó 33,9 ezer járművet értékesített, szemben az egy évvel ezelőtti 29,9 ezerrel, pedig azóta az Oroszországba irányuló exportjuk is leállt, miután a francia anyavállalat az oroszok Ukrajna ellen indított háborúja miatt elhagyta az orosz piacot, ahol egyébként a Ladával vezették az eladási statisztikákat.
Az idei első nyolc hónapban a Dacia 14 százalékkal több, egészen pontosan 284 241 autót értékesített, ezzel részesedése az európai autópiacon 3,6 százalékról 4,6 százalékra emelkedett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.