BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Dacia lesz a benzines autók utolsó mohikánja Európában

Míg a Renault 2030-ban átáll a teljesen elektromos üzemre, addig leánya, a Dacia ezt csak 2035-re tervezi, amikor már Európában végképp leállítják a belső égésű motorokkal felszerelt autók forgalmazását.

A Dacia addig ragaszkodik a fosszilis üzemanyaggal működő motorokhoz, ameddig csak lehet, hogy segítséget nyújtson az elektromos járművekre való átállástól vonakodó autóvezetőknek – mondta Denis Le Vot, a francia Renault csoport romániai leányvállalatának vezérigazgatója a Reutersnek.

Dacia Duster 1.5 Blue dci Prestige 4x4street road vehicle traffic communicationFoto: Claudio Bresciani / TT / Kod 10090   transport (Photo by Claudio Bresciani / TT NEWS AGENCY / TT News Agency via AFP)
Fotó: Claudio Bresciani / AFP

Míg a Renault 2030-ban átáll a teljesen elektromos üzemre, addig a Dacia ezt csak 2035-re tervezi, amikor már Európában végképp betiltják a benzines és dízeles autók forgalmazását. 

A Renault arra törekszik, hogy az elektromos gépkocsik bajnoka legyen, ám ennek van kockázata is

– mondta Le Vot egy, a Párizs melletti Le Bourget-ban tartott bemutatón.

„A Dacia márkát és vele a belső égésű motorokat többek között erre a rizikóra tekintettel tartjuk talonban. Az még bizonytalan, hogy a piac milyen gyorsan tér át az elektromos motorral szerelt autókra, és a vevők hogyan követik a folyamatot, de a Dacia itt van. A két márka harmonikusan egészíti ki egymást” – hangsúlyozta.

A Daciának amúgy egyetlen elektromos modellje van, a Dacia Spring, amelyre a megrendelések mintegy 12 százaléka érkezik. A román márka jövőre tervezi első hibrid modellje piaci bevezetését.

A Renault, amely egy évtizeddel ezelőtt partnerével, a Nissannal együtt még úttörő volt az elektromos autómotorok terén, az utóbbi időben lemaradóban van a Teslától és társaitól. A menedzsment azonban nem adta fel, még az ősszel bemutatják a nagy tervet, amely szerint külön részleget hoznak létre az elektromos és a belső égésű motorral működő járművek számára, és az előbbit tőzsdére is viszik az előzetes tervek szerint.

A Dacia amúgy a legjobban teljesítő európai autómárkák közé tartozik, 

amit fapadossága, robusztussága és az ezzel járó alacsony ára magyaráz. Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) pénteken közzétett augusztusi értékesítési statisztikája szerint a román autógyártó 33,9 ezer járművet értékesített, szemben az egy évvel ezelőtti 29,9 ezerrel, pedig azóta az Oroszországba irányuló exportjuk is leállt, miután a francia anyavállalat az oroszok Ukrajna ellen indított háborúja miatt elhagyta az orosz piacot, ahol egyébként a Ladával vezették az eladási statisztikákat. 

Az idei első nyolc hónapban a Dacia 14 százalékkal több, egészen pontosan 284 241 autót értékesített, ezzel részesedése az európai autópiacon 3,6 százalékról 4,6 százalékra emelkedett. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.