Egyetlen alkalmazásban egyesítené a Disney+, a Hulu és az ESPN+ szolgáltatásait Bob Chapek, a Disney vezérigazgatója – írja a The Wall Street Journal.

disney , hulu, espn
Fotó: Shutterstock

A 2007-ben induló, több mint 46 millió előfizetővel büszkélkedő, elsősorban akciófilmekre, krimikre és vígjátékokra koncentráló Hulu kétharmadát a Walt Disney, egyharmadát a Comcast birtokolja.

A négy éve debütáló, sportra fókuszáló ESPN+-nak több mint 22 millió előfizetője van és 80 százalékban a Walt Disney tulajdona. A két platform azonban eltörpül a 2019 végén induló Disney+ mellett, amely több mint 150 millió előfizetőjével a harmadik legnagyobb streamingszolgáltatónak számít a piacon, itt érhetők el például a Marvel szuperhősfilmjei, valamint a Star Wars-sorozatok.

A tengerentúlon a Disney+, a Hulu és az ESPN+ megvásárolható egy csomagban, kedvezményes áron, míg Európában számtalan Hulun nagyot menő sorozat – például a Gyilkos a házban – a Disney+ kínálatában érhető el.

Jelenleg az Egyesült Államokban az előfizetőknek a három platform között váltogatniuk kell telefonon, táblagépen, laptopon vagy éppen okostelevízión, ami Bob Chapek, a Disney vezérigazgatója szerint fárasztó a fogyasztóknak, ezért egyetlen alkalmazásban, felületben szeretnék egyesíteni őket.

Azonban a fúzióhoz a vállalatnak meg kell szereznie a Hulu egyharmadát.

A Disney és a Comcast közötti megállapodás értelmében az ügyletre 2024-ben kerülhet sor – az akvizíció értéket független szakértők fogják megállapítani –, a Comcast pedig szeretne minél több pénzre szert tenni az eladásból.

Ezzel szemben Chapek előbb szeretne sort keríteni az üzletre. „Úgy vélem, hogy a Hulu teljes tulajdonjogát kellene megszereznünk ahhoz, hogy integrálni tudjuk a Disney+ szolgáltatásába. Szeretnénk hamarabb eljutni a végpontig” – fejtette ki a cégvezér a Goldman Sachs telekommunikációs és médiakonferenciáján.

A három platform összeolvadása után a Disney+ megközelítené a Netflix 220 milliós bázisát, így utóbbi minden eddiginél komolyabb versenytársat kapna a nyakába.

Mindez egyébként általános trend a szegmensben: a tervek szerint jövő nyáron debütál a Discovery+ és az HBO Max egyesüléséből létrejövő platform, bár a pontos részletek még nem ismertek. A Paramount pedig a több mint 22 milliós bázisú Showtime nevű streamingplatformot olvasztja be a Paramount+ szolgáltatásába.

A streaming egyre jelentősebb, júliusban először fordult elő, hogy az amerikaiak tévénézésre szánt idejükből többet töltöttek a Netflix, a Disney+, az HBO Max és társaik streamingszolgáltatásait követve, mint kábeltévézéssel. Arról is írtunk, hogy a brit fiatalok alig néznek már televíziót, inkább a streamingplatformokat részesítik előnyben. Azt pedig ebben a cikkünkben tekintettük át, hogy a járványt túlélő mozik kezdik elveszíteni a streamingháborút.