Bemutatta új elektromos városi terepjáróját (SUV), a Chevrolet Equinox EV-t csütörtökön a General Motors (GM). Az autó induló ára 30 ezer dollár körül lesz, ezzel a legolcsóbb elektromos járművek közé tartozhat, amikor hozzávetőlegesen egy év múlva piacra dobják.
Bár ez az ár természetesen a legegyszerűbb, opcionális funkciók nélküli változatra vonatkozik, ám az Edmunds szakportál szerint
az Egyesült Államokban ma kapható átlagos elektromos jármű alapára 47 500 dollár.
Az idei választékból csak a Nissan Leaf kerül kevesebbe 28 500 dolláros alapárával. Van azonban a GM-nek még néhány olyan modellje, amelyek szintén 30 ezer dollár körüli áron kaphatók. Például a Chevrolet Bolt EV és a szintén a SUV-okra hajazó Bolt EUV.
Elnevezése dacára az Equinox EV-nek nagyon kevés közös vonása van a szintén Equinox nevű, kisméretű benzinmotoros SUV-val, amely a Chevrolet második legkelendőbb modellje a Silverado pickup után. Az EV közel 8 centivel szélesebb, mint a benzines modell, de valamivel alacsonyabb is.
A többi elektromos járműtől eltérően az új gépkocsinak nincs első csomagtartója, ehelyett a motorháztető alatt az elektronikai berendezések és az első villanymotor található.
A GM mérnökei úgy döntöttek, hogy megspórolják a motorháztető alatti tér kialakításával járó költségeket és munkát, és a járműfejlesztésre szánt időt és pénzt inkább az utastéren belüli jobb élmény megteremtésére fordítják
– mondta Scott Bell, a GM Chevrolet alelnöke.
Az Equinox EV-t kéttónusú fényezéssel árulják majd, ami már évek óta iparági trend. A sportosabb megjelenésű RT modelleket vásárlók fekete tetőt kaphatnak majd más színű karosszériával, míg a széria LT modelleket kontrasztos fehér tetővel látják el.
A legolcsóbb változat az úgynevezett Blazer 1LT lesz, amelynek egyetlen 210 lóerős motorja csak az első kerekeket hajtja. Teljes feltöltéssel körülbelül 250 mérföldet tud majd megtenni.
Az Equinox EV 1LT SUV-ok nagyobb hatótávolsággal – akár 280-300 mérföldessel is – és összkerékhajtással is kaphatók lesznek, de ezek a változatok feltehetően többe kerülnek majd. Az összkerék-meghajtású változatok akár 290 lóerőt is képesek lesznek leadni két villanymotorukból.
A még jobban felszerelt 2LT- és – a sportosabb megjelenésű – RS-változatokat vagy 300 mérföldes hatótávolsággal, vagy összkerékhajtással és 280 mérföldes hatótávval kínálják majd. A drágább Blazer EV-vel ellentétben az Equinox EV csak összkerékhajtással vagy elsőkerék-meghajtással lesz kapható, hátsókerék-meghajtású opció nem lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.