Nem viccelt a Netflix, amikor partnerségi megállapodást kötött a Microsofttal , hogy hirdetésekkel kompenzálják a kieső bevételeket. A streamingszolgáltató ugyanis két egymást követő negyedévben is előfizetőket veszített, miután a meglódult infláció a kiadások csökkentésére készteti a fogyasztókat. Idén közel 60 százalékkal olvadt a Netflix piaci kapitalizációja. Ezért áprilisban közölték: nyitottak a reklámokra. Ami azért érdekes, mert
mostanáig a Netflix a reklámmentes videózás menedékhelyének számított.
Múlt héten már hirdetőkkel tárgyalt a Netflix és a videóreklámok elhelyezésére szolgáló technológiát szállító Microsoft.
A vásárlók elmondása szerint a Netflix nagyjából 65 dollárt akar felszámolni a hirdetőknek ezer néző eléréséért. A Wall Street Journalnak nyilatkozó hirdetőket a Netflix arról tájékoztatta, hogy
november elsején indul a hirdetésekkel támogatott verzió.
Az amerikai tőzsdei lapnak nyilatkozó hirdetők meglepődtek azon, hogy a Netflix ilyen meredek árat kér a hirdetésekért egy még nem tesztelt platformon. Bár az nem szokatlan, hogy a streamingtér új belépői magas árakkal indítanak, s később mérséklik a hirdetési tarifákat. A Netflix korábban azzal számolt, hogy 80 dollárt is felszámíthat minden ezer megtekintéséért.
A Netflix húszmillió dollárban akarja korlátozni azt az összeget, amelyet egy márka évente költhet a platformjára, annak érdekében, hogy egyetlen márka se reklámozzon túl sokat, s az emberek ne lássák túl gyakran ugyanazt a hirdetést.
A tengerentúli hirdetők évek óta panaszkodtak, hogy nem tudtak megjelenni a legnagyobb streamingszolgáltatásokban, például a Netflixen, ahová a fiatal fogyasztók átvándoroltak, miután a hagyományos tévézés közönsége elöregszik. Újabban egyre több streamingszolgáltató karolja fel a hirdetőket: a Warner Bros. HBO Max szolgáltatása, mely nyáron Európában a saját gyártású sorozatok kinyírásával borzolta a kedélyeket, már reklámokat kínál, míg a Walt Disney Disney+ platformja idén elindítja szolgáltatásának hirdetésekkel támogatott változatát.
A kiszivárgott tervek szerint kezdetben a Netflix 15 és 30 másodperces hirdetéseket szeretne eladni, amelyek bizonyos programok előtt és alatt jelennének meg.
A cég arra törekszik, hogy a hirdetési terhelést óránként négyperces keretek között tartsa. Ez kevesebb, mint más streamingszolgáltatóknál, s jóval elmarad a hagyományos tévézés reklámterhelésétől.
A Kantar kutatócég szerint a hagyományos tévékészülékeken a hirdetések általában óránként 18-23 percet jelentenek az Egyesült Államokban.
A Netflix lehetőséget kínál a hirdetőknek, hogy megcélozza a felhasználók meghatározott csoportjait, ám az ajánlat egyelőre kevésbé részletes, mint amit az online hirdetéseknél megszoktak. Megcélozhatóak például, akik a Netflix 10 legjobb műsorát nézik az Egyesült Államokban, vagy azok, akik egy műfajt kedvelnek, például vígjátékot vagy drámát néznek. De lehet egy országra is fókuszálni a reklámot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.