A harmadik negyedévben lelassult a Givaudan értékesítéseinek növekedése, különösen Észak-Amerikában – közölte kedden a svájci illat- és aromagyártó cég, részvényei több mint 7 százalékos esését kiváltva.
A céget, akárcsak szektortársait óriási költségnövekedés sújtja idén, bár a genfi székhelyű csoport bízik benne, hogy teljes mértékben át tudja majd hárítani ráfordításait a vevőire. A menedzsment azonban nem adott magyarázatot észak-amerikai értékesítései 2,8 százalékos visszaesésére. A második negyedéves gyorsjelentéssel összevetve ráadásul a visszaesés gyorsulása rajzolódik ki.
A csoport eladásai egyébként 7,7 százalékkal nőttek svájci frankban számolva, elérve az 5,5 milliárd svájci frankot (1 frank = 441,6 forint) 2022 első kilenc hónapjában.
Jean-Philippe Bertschy, a Bank Vontobel elemzője szerint a kiábrándító észak-amerikai értékesítési adat a magas vevői készletekkel állhat összefüggésben, hasonlóan vélekedett Andreas von Arx, a Baader Helvea elemzője is, aki szerint
a lassulás egy átmeneti készletcsökkentés korai jele lehet.
A Givaudan részvényei egyébként idén eddig közel 37 százalékkal estek.
A társaság íz- és wellness üzletágának teljes forgalma 6,4 százalékkal 2,969 milliárd frankra, míg az illat- és szépségápolási üzletág forgalma 5,8 százalékkal 2,489 milliárd frankra emelkedett, amin belül a prémiumterméknek számító finom illatok forgalma közel 15 százalékkal nőtt.
Hamarosan erős kihívóval kell amúgy a svájci vállalatnak szembenéznie, lévén a holland DSM a közeljövőben zárja egyesülési folyamatát a szintén svájci, Firmenich nevű riválisával, és az új cég összesített árbevétele valószínűleg meghaladja majd a Givaudanét, ám a piaci szakértők továbbra is a Givaudant tartják a szegmens első számú vállalatának termékei minőségére tekintettel.
A genfi cég egyben kedden megerősítette középtávú célkitűzését, amely szerint az esetleges szervezeti változásoktól független szerves növekedése átlagban tartja az évi 4-5 százalékot.
Özönlenek a turisták a sikondai illathotelbeMagyarország első illatszállodája volt, és még most sem akadt a műfajban versenytársa a sikondai Ambient Hotel & AromaSPA-nak, amelynek tulajdonosai a pandémia miatti kényszerpihenőt korszerűsítésre és bővítésre használták ki. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.