BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A svájci boszorkánykonyha is halkabban fortyog Amerikában

A Givaudant, akárcsak szektortársait óriási költségnövekedés sújtja idén, ám a genfi székhelyű csoport bízik benne, hogy teljes mértékben át tudja majd hárítani többlet ráfordításait a vevőire.

A harmadik negyedévben lelassult a Givaudan értékesítéseinek növekedése, különösen Észak-Amerikában – közölte kedden a svájci illat- és aromagyártó cég, részvényei több mint 7 százalékos esését kiváltva.

-
Fotó: Eric Feferberg / AFP

A céget, akárcsak szektortársait óriási költségnövekedés sújtja idén, bár a genfi székhelyű csoport bízik benne, hogy teljes mértékben át tudja majd hárítani ráfordításait a vevőire. A menedzsment azonban nem adott magyarázatot észak-amerikai értékesítései 2,8 százalékos visszaesésére. A második negyedéves gyorsjelentéssel összevetve ráadásul a visszaesés gyorsulása rajzolódik ki.

A csoport eladásai egyébként 7,7 százalékkal nőttek svájci frankban számolva, elérve az 5,5 milliárd svájci frankot (1 frank = 441,6 forint) 2022 első kilenc hónapjában.

Jean-Philippe Bertschy, a Bank Vontobel elemzője szerint a kiábrándító észak-amerikai értékesítési adat a magas vevői készletekkel állhat összefüggésben, hasonlóan vélekedett Andreas von Arx, a Baader Helvea elemzője is, aki szerint 

a lassulás egy átmeneti készletcsökkentés korai jele lehet.

A Givaudan részvényei egyébként idén eddig közel 37 százalékkal estek.

A Givaduan árfolyama
 

A társaság íz- és wellness üzletágának teljes forgalma 6,4 százalékkal 2,969 milliárd frankra, míg az illat- és szépségápolási üzletág forgalma 5,8 százalékkal 2,489 milliárd frankra emelkedett, amin belül a prémiumterméknek számító finom illatok forgalma közel 15 százalékkal nőtt.

Hamarosan erős kihívóval kell amúgy a svájci vállalatnak szembenéznie, lévén a holland DSM a közeljövőben zárja egyesülési folyamatát a szintén svájci, Firmenich nevű riválisával, és az új cég összesített árbevétele valószínűleg meghaladja majd a Givaudanét, ám a piaci szakértők továbbra is a Givaudant tartják a szegmens első számú vállalatának termékei minőségére tekintettel.

A genfi cég egyben kedden megerősítette középtávú célkitűzését, amely szerint az esetleges szervezeti változásoktól független szerves növekedése átlagban tartja az évi 4-5 százalékot.

Özönlenek a turisták a sikondai illathotelbe

Magyarország első illatszállodája volt, és még most sem akadt a műfajban versenytársa a sikondai Ambient Hotel & AromaSPA-nak, amelynek tulajdonosai a pandémia miatti kényszerpihenőt korszerűsítésre és bővítésre használták ki.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.