Felpörgette gyártását és értékesítését a harmadik negyedévben a Porsche. A frankfurti börzén pár hete debütáló német luxussportautó-gyártó az első fél évet éves összevetésben 5 százalékos mínusszal zárta, ebben része volt annak az Atlanti-óceánon történt tragédiának, amikor is a Volkswagen konszernhez tartó luxusmárkákból álló rakománnyal megterhelt hajó elsüllyedt, s mintegy ezer, az amerikai piacra gyártott Porschét vitt hullámsírba Lamborghinik, Audik és Bentley-k társaságában.
A harmadik negyedévben az értékesítés csaknem 20 százalékkal nőtt, s ezzel pozitívba fordult az idei első kilenc hónapra vonatkozó értékesítési statisztika: szeptemberrel bezárólag 2 százalékos volt növekedés a bázishoz képest. Darabszámban ez 221 512 eladott autót jelent.
A legnépszerűbb modell a Cayenne városi terepjáró (SUV) volt, ebből 66 769 darab talált gazdára
a Porsche pénteken kiadott közleménye szerint. Mögötte a Macan következik 59 604 darabbal. Töretlen népszerűségnek örvend az ikonikus 911-es, amelynek legfrissebb változatából 30 611 darabot adtak át megrendelőiknek. Ez 9 százalékos éves növekedésnek számít. A Panamera szedán 25 452 vásárlót vonzott.
Visszaesést mértek viszont a Porsche jelenleg egyetlen elektromos luxusautójánál, a Taycannál,
amelyből az egy évvel korábbinál 12 százalékkal kevesebbet tudtak értékesíteni, ám a közlemény szerint ebben nem elsősorban a Porsche a ludas, hanem a beszállítói. A Taycan gyártását alkatrészhiány nehezítette, 25 073 darabot tudtak csak leszállítani megrendelőiknek.
Ennek ellenére a modell sikerét semmi sem árnyékolja be, a rá leadott rendelések dinamikusan nőnek, noha ezt a tényt a Porsche nem számszerűsítette. Arra viszont nem tudtak garanciát adni, hogy a beszállítói lánc a jövőben olajozottan és ütemezett menetrend szerint fog működni, úgyhogy a Taycannál további csúszások lehetnek.
Detlev von Platen, az igazgatóság értékesítésért és marketingért felelős tagja szerint
a rohamtempó jellemzi a negyedik negyedév termelését is,
rajtuk nem fog múlni, hogy teljesítsék az idei eladási tervüket, ugyanakkor finoman figyelmeztetett arra is, hogy a megrendelési idő egyes modelljeiknél meghosszabbodhat.
Végezetül a 14 003 darabot a 718 Boxsterből és a 718 Caymanból is sikerül eladniuk.
Ami a földrajzi megoszlást illeti, továbbra is Kína a legnagyobb piacuk, ám ott a Covid-korlátozások miatt még 1 százalékos mínuszban van az értékesítés. Itt 68 766 Porsche kelt el idén szeptemberrel bezáróan, míg Észak-Amerikában logisztikai problémákra és a hajóbaleset miatti lemondásokra visszavezethetően csak 56 357 luxusautó fogyott, ez 4 százalékos visszaesés.
Hazai piacán viszont maxi gázt adott a Porsche, a 20 850-es darabszám 9 százalékos éves növekményt takar. A Porsche részvényárfolyama 1,7 százalékos erősödéssel fogadta az értékesítési statisztikát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.