Gyenge előzetes negyedéves eredményszámokat közölt és egész éves céljaiból is lejjebb adott a csütörtöki piaczárást követően kiadott jelentésében az Adidas.
A német sportszergyártó óriás adózott nyeresége az előzetes közlés szerint a tavalyi csaknem harmadára, 179 millió euróra eshetett vissza a szeptember végén zárult három hónapban.
Az eredményt közel háromszázmillió euróval rontották azok az egyszeri tételek, amelyek többsége az orosz piaci jelenlét leépítéséhez kapcsolódik az ukrajnai háborúra adott válaszlépésként. A vállalat emellett a magas inflációval sújtott piacokon jelentősebb készpénzfelhalmozásba kezdett, de egy közelmúltban rendezett jogi vita anyagi vonzatai, valamint a korábbinál magasabb céltartalékképzés is erodálták az eredményt.
A forgalom a devizahatást kiszűrve 4 százalékkal bővült, euróban számítva pedig 11 százalékkal, 6,4 milliárd euróra emelkedő árbevételről számoltak be.
Kínában ugyanakkor két számjegyű visszaesést volt kénytelen elkönyvelni a gyártó a továbbra is szigorú pandémiás korlátozó intézkedések következtében. Eközben a működési árrés is jelentősen szűkült, a tavalyi 11,7-ről 8,8 százalékra.
A visszaeső kínai értékesítések és az ázsiai országban várhatóan folytatódó kedvezőtlen trendek, a magas raktárkészlet csökkentését célzó lépések, valamint a magas egyszeri költségek miatt 2022 egészére vonatkozó előrejelzését is visszavágta a német cég.
Az Adidas azzal számol, hogy bevételei közepes, egy számjegyű mértékben nőhetnek idén az eddigi, közepes-magas egy számjegyű bővüléssel szemben, az üzemi árrés pedig mindössze 4 százalékra futhat be a korábban várt 7 százalékkal szemben.
A megzabolázott prognózis ráadásul már magában foglalja a várhatóan erős negyedik negyedéves időszakot is. A társaság ugyanis továbbra is nagy reményeket fűz az egy hónap múlva rajtoló katari labdarúgó-világbajnoksághoz, amelynek hivatalos szponzora a herzogenaurachi székhelyű sportszergyártó.
A vállalat november 9-én teszi közzé a végleges eredményszámokat.
Az Adidas részvényei 0,8 százalékos ereszkedéssel zárták a csütörtöki kereskedést Frankfurtban, az év eleje óta piaci értékének több mint felét elveszítette a papír.
Nagy bajban az AdidasAz Adidas új vezérigazgatót keres, azonban még nem tudni, ki vehetné át a német vállalat irányítását. A befektetők kreatív cégvezért szeretnének, és több név is felmerült. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.