A Facebook anyavállalata, az amerikai Meta Platforms Inc. 2023-ban teljes költségkeretének 20 százalékát a Reality Labsra fordítja, annak ellenére, hogy Metaverzum virtuális és kiterjesztett valóságára fókuszáló projektjének még a létjogosultsága is kérdéses a kritikusok és a befektetők szerint – írja a Bloomberg.
A Reality Labs projekt erőltetése az elmúlt egy év teljesítménye után erősen kétséges: idén a Meta-részvények árfolyama közel 65 százalékot esett, a cég elbocsátott 11 ezer munkavállalót, a Reality Labs üzletág pedig 9,4 milliárd dolláros működési veszteségről számolt be az év első 9 hónapjában, de a vállalat így is ráfekszik a virtuális valóságra. Pedig van sokkal jövedelmezőbb üzletáguk: a Meta által fejlesztett alkalmazások 32 milliárd dollár profitot termeltek ugyanezen időszak alatt.
Andrew Bosworth, a Meta technológiai igazgatója hétfőn jelentette be a 20 százalékos költségarányt, ami szerinte nem is igazán komoly változás, ugyanis a cég már a harmadik negyedévben is a kiadásai 18 százalékát a Reality Labsre fordította. Bár a legtöbb pénzt a cég többi alkalmazása, a Facebook, az Instagram, a WhatsApp és a Messenger fenntartására fordítják, szerinte a veszteséges projektbe megéri belefektetni, hiába volt emiatt 2022 az egyik legnehezebb évük.
A Meta magabiztosan halad előre a Metaverzum fejlesztésével, amelyben gyakorlatilag egyedüli piaci szereplő. Ezt viszont csak addig tehetik meg, amíg van pénz a kasszában – ám ezen a kemény büntetések, a felhasználók csökkenő száma és a befektetői bizalom hiánya gyorsan változtathat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.