Amerikában elstartolt a reklámokkal érkező, de olcsóbb előfizetési csomag a Disney+-on, ezzel egy időben árat is emelt a cég. Az Egyesült Államokban eddig a normál, tehát reklámoktól mentes verzióért 7,99 dollárt kellett fizetni, ennyi pénzért ezek után csupán a reklámokkal teleszórt csomagot élvezhetik majd a felhasználók.
Aki pedig továbbra is a zavartalan tévézés élményét keresi, kénytelen lesz az új, 10,99 dolláros havidíjat kipengetni.
Az áremeléssel és a reklámok behozásával együtt a cég a csomagokat is átnevezte: az olcsóbb verzió Basic, míg a drágább Premium néven fut ezután.
Azt egyelőre nem tudni, hogy itthon mikor kerülhet sor az új csomagok bevezetésére, annyi viszont biztos, hogy jelenleg még forintban jelentősen kedvezőbben tudunk hozzájutni a szolgáltató könyvtárához, mint az amerikaiak: itthon a havidíj 2490 forint, ez a jelenlegi árfolyamon 6,3 dollárnak felel meg.
A reklámokra azért van szükség, hogy a cégek a számukra létfontosságú áremelés mellett is elérhető árú alternatívával tudjanak szolgálni azoknak a felhasználóiknak is, akik nem engedhetik meg maguknak a magasabb előfizetési díjakat – mondta Kevin Krim, az EDO reklámhatékonyság-mérő cég vezérigazgatója. A szakember hozzátette:
A Disney+ a legdinamikusabban növekvő streamingplatform jelenleg, így a reklámokkal érkező verzió hatalmas lépést jelenthet számukra a nyereségesség felé.
Ami a Disney számára kritikus fontosságú lenne, mégpedig minél előbb. A médiaóriás ugyanis egy 4 milliárd dolláros veszteséget hozó pénzügyi éven van túl, ennek jelentős részét a streamingszolgáltatásaik hozták össze. A negatív eredményt a befektetők sem nézték jó szemmel: a Disney részvényei 40 százalékot zuhantak az év eleje óta.
Bob Iger, a cégóriás régi-új vezetője a héten egy az alkalmazottaknak szóló beszédében elmondta: a Walt Disney elsődleges célja jelenleg a profitabilitás megteremtése, emiatt a közeljövőben fenntartják az érvényben lévő munkaerő-felvételi stopot, amelyet még megbukott elődje, Bob Chapek vezetett be.
A Disney+ közvetlen riválisa, a Netflix társ-vezérigazgatója hozzátette:
a reklámok streamingen belüli fokozatos elterjedésével elképzelhető, hogy a jövőben különböző hirdetésekkel érkező csomagok közül is lehet majd válogatni.
A Netflix reklámos verziója egyébként havi 6,99 dollárba kerül, ami minimálisan a Disney+ Basic csomagja alatt helyezkedik el árban. A Netflix az alacsony árfekvésű csomagjában korlátozza egyebek közt a filmek és sorozatok letöltését, de a kínálat egy része sem elérhető az ezt választók számára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.