Tavaly tavasszal német, svéd, amerikai és kínai hátszéllel debütált a Nasdaqon az önvezető technológiát fejlesztő TuSimple járműipari vállalat. A 2015-ben alapított startup előzőleg azzal vonta magára a figyelmet, hogy vizsgálat indult ellene kínai kötődése miatt, végül azonban Washington nem gördített akadályokat a technológiai vállalat hangsúlyosabb amerikai szerepvállalása elé.
A részvény 40 dolláron startolt,
s az első pár hónap jól sikerült a parketten, tavaly júliusban már 63 dollárt közelítette a kurzus. Ám tavaly augusztusban 50 dollárnál egy máig tartó lejtőre csúszott az árfolyam. Az akkor 30–40 dollár között forgó papírból tavaly decemberben Cathie Wood alapja, az Ark is nagyban zsákolt. Miközben a TipRanks szerint, „erősen vételre” ajánlották az elemzők, ami a terminológiájuk szerint legalább 60 százalékos növekedési várakozást jelentett az idei évre. Igaz, a tőzsdeguru innovatív alapjáról 63 százalék érték olvadt le ebben az évben. A tavalyi prognózisokhoz képest a TuSimple idei teljesítménye 95 százalékos zuhanás a januári 36 dolláros szintről.
Pénteken 1,54 dolláron zárt a kurzus.
A The Wall Street Journal értesülései szerint
a jövő héten a dolgozói létszámát felére csökkenti a TuSimple.
Legalább 700 főt bocsátanak el San Diegóban, Arizonában, Texasban és Kínában, ami jelentősen lelassítja az önvezető rendszerek fejlesztését és tesztelését. Az arizonai Tucsonban teljesen megszűnik a vállalat tevékenysége.
Az elmúlt hónapokban aggasztó hírek érkeztek a vállalat háza tájáról. Októberben kirúgták a vezérigazgatót, Xiaodi Hout, mert egy igazgatósági vizsgálat szerint a társaság bizalmas információkat osztott meg egy kínai startuppal.
A TuSimple és a kínai Hydron kapcsolatát szövetségi szinten vizsgálják
az Egyesült Államokban. Eközben a KPMG közölte, hogy nem vállalja tovább a cég könyvvizsgálatát.
A TuSimple elnöke és vezérigazgatója Cseng Lu, aki november óta tölti be posztját, úgy nyilatkozott, hogy a karcsúsítást követően a társaság egy olyan
önvezető szoftvertermék fejlesztésére összpontosít, amely a pótkocsis teherautók és a nyerges vontatók esetében kínál alacsonyabb költségű áruszállítást,
mint az ember által vezetett járművek.
A TuSimple az idei év első felében 4,9 millió dolláros bevételről számolt be, 220,5 millió dolláros veszteséggel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.