A Pfizer bevételei ebben az évben a legfrissebb prognózis szerint akár harmadával is csökkenhetnek, amit a Covid–19-vakcinák és -terápiák iránti lanyhuló érdeklődéssel magyaráz a menedzsment. A New York-i székhelyű gyógyszergyártó idén 67-71 milliárd dolláros árbevételt vár, míg tavaly még 23 százalékos volt a növekedés, s az értékesítés 100,3 milliárd dollárra ugrott. A cég gyorsjelentését kedden, piacnyitás előtt tették közzé, s az amerikai tőzsdenyitás előtti kereskedésben 3 százalékot esett a kurzus.
Valamivel kedvezőbbek a jövő évi kilátások. A gyógyszergyártó vállalat szerint
a felhalmozott kormányzati készletek apadásával, 2024-ben felpattanhatnak a vakcinabevételek az idei mélypontról.
A tavalyi negyedik negyedéves árbevétel 2 százalékkal, 24,29 milliárd dollárra nőtt, amit esősorban az alapellátási üzletág növekedése támogatott. Ám a FactSet által megkérdezett elemzők 24,39 milliárd dollárt vártak. A gyógyszeripari óriás 5 milliárd dolláros, azaz részvényenként 87 centes nyereséget könyvelt el, szemben a tavalyi 3,39 milliárd dollárral, vagyis részvényenként 59 centtel. A korrigált eredmény, amely kiküszöböli az egyszeri tételek hatását, részvényenként 1,14 dollárra jött ki, meghaladva az elemzők 1,05 dolláros részvényenkénti várakozását.
Múlt héten a rivális vakcinagyártó, a Johnson & Johnson 25 százalékos negyedik negyedéves bevételcsökkenésről számolt be, amit az erős dollárral és a Covid–19-vakcina iránti gyengülő kereslettel magyarázott.
A Pfizer azzal számol, hogy idén 12,4-13,4 milliárd dollárt költ kutatásra és fejlesztésre, szemben a 2022-es 11,4 milliárd dollárral. A társaság 80 milliárd dolláros globális bevételt könyvelt el a Covid–19-vakcinákból. Ennek jelentős részét vállalatfelvásárlásokra fordította, sorra akvirálva a ritka betegségekre szakosodott és a különleges terápiákat fejlesztő biotech cégeket.
A cég termékkínálata gyarapodott többek között egy migréngyógyszerrel, egy Lyme-kór-kezeléssel és egy sarlósejt-terápiával. A vállalat célja, hogy 2030-ra elérje a 25 milliárd dolláros bevételt az új üzletágakban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.