Elektromos autók gyártását tervezi Indiában a Renault, kihasználva a hatalmas felvevőpiac előtt álló bővülés lehetőségét, amelyet a kormány elektrifikációs programja kínál. Narendra Modi kabinetje a villanyautók jelenlegi csupán 1 százalékos részesedését az eladásokban 2030-ra 30 százalékra kívánja feltornászni. Ennek eléréséhez beruházási boom szükséges.
Arról azonban nincsenek egyelőre hírek, hogy a kínálat bővítését milyen ösztönzőkkel fogja Újdelhi támogatni. Mindenesetre az S&P Global Mobility előrejelzése optimista, szerinte India a személygépkocsik és egyéb könnyű járművek harmadik legnagyobb piacává fog válni a világon, megelőzve Japánt.
A Renault jelenleg a Kwid ferde hátú crossovert, a Kiger SUV-t és a hétüléses Tribert gyártja Indiában, de nem úgy mennek a dolgai, ahogy Luca de Meo vezérigazgató szeretné. Tavaly értékesítései 9 százalékkal estek vissza 2021-hez képest, 87 ezer autót adtak el. Ezzel
a francia autógyártó piaci részesedése 2 százalékra zsugorodott, ám még így is nyereségesen működik.
Maga a teljes piac tavaly 23 százalékkal bővült az előzetes adatok szerint, ezt 4,4 millió gépjármű értékesítésével érték el. A Reuters vállalatközeli forrásai rámutattak, hogy a Renault már régóta tervezi expanzióját Indiában, a most felvázolt elképzelés sem új keletű.
Hivatalosan csak azt sulykolják, hogy India az egyik legfontosabb piac a Renault számára, eközben azonban gőzerővel dolgoznak megvalósításhoz szükséges teendőkön, felkutatva a beszállítói lehetőségeket, feltérképezve a keresletet, elemezve az üzleti megtérülés kérdését.
A gyártóbázis adott, a stratégiai partner japán Nissan többségi tulajdonában lévő üzemben összeszerelendő villanyautók viszont csak akkor jutnak állami támogatáshoz, ha a részegységeket is helyben gyártatják. Annyi kiszivárgott, hogy a Kwid modell elektromos változatával nyitnának, s az első ilyen modell 2024 végén jelenhet meg az indiai utakon.
Kínában már gyártják ezt a típust City K-ZE néven, innen exportálják
a francia piacra is, ahol Dacia Spring néven árulják, és tavaly a második legnépszerűbb elektromos autó volt 20,8 ezer eurós, valóban piacütő induló árával.
Mint ismert, a Renault épp azon dolgozik, hogy önállósítsa és leválassza az elektromos autókat gyártó üzletágát, s tőzsdére vigye annak részvényeit. Az indiai leány ennek a része lenne. Magán a piacon a helyi gyártók (Tata Motors, Maruti Suzuki, Mahindra & Mahindra) mellett a külföldiek inváziójával is meg kell küzdeniük a franciáknak, köztük a Stellantis, a Hyundai és a kínai SAIC és MG már jelezte villanyautó-összeszerelési terveit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.