Az Airbus vezérigazgatója, Guillaume Faury vezérigazgató szerint figyelmeztető jel, hogy a múlt hónapban 33 százalékkal, 20 repülőre csökkentek a szállítások. A cégvezér világossá tette a vállalat vezetői előtt egy virtuális megbeszélésen, hogy ez többször nem ismétlődhet meg.
A névtelen forrásokra hivatkozó Reuters szerint az általában megfontolt és kimért Faury kifejezetten dühös volt. A világ legnagyobb repülőgépgyártója a héten várhatóan óvatos célokat fog bejelenteni, a források a tavalyi, eredeti 720-as cél fölötti számra számítanak, az elemzők 700-750 közötti repülőgép szállítását várják az idei évre. Az első nagy próbatétel az első negyedév lesz: a beszállítók szerint az Airbus közel 140 gép leszállításra törekszik az év eleji periódusban.
Viszont ez azt jelenti, hogy a gyenge január után alaposan fel kell pörgetni a gyártást. Bár a koronavírus-világjárványt követően sok vállalat küzd zavarokkal, az iparágban többen kétkedve fogadták, amikor Faury 2019-ben úgy döntött, hogy az ellátási lánc vezetője már nem közvetlenül neki jelent. 2021-ben pedig egy olyan üzemeltetési főnököt nevezett ki, aki katonai téren szerzett hírnevet, de a polgári repülésben jóval kevesebb a tapasztalata.
A források szerint fontosabb lenne a belső problémákat megoldani, nem pedig az ellátási láncra mutogatni.
Úgy vélekedtek, hogy problémás a gyártási folyamat feletti ellenőrzés. Amikor fennakadások merülnek fel, a belső jelentések csak lassan jutnak el az érintettekhez. Mindezt tetézik a sűrű vezetőtávozások és a nyugdíjazások sokasága. Faury azonban mindezek ellenére ragaszkodott ahhoz, hogy az ellátási lánc helyreállítása és az Airbus ipari szerkezetének modernizálása, valamint a karbonsemlegességre való felkészülés kritikus prioritások. A vállalat nem kívánta kommentálni a hírügynökség értesüléseit.
Békét köt az Airbus a Qatar Airwayszel, de a festékügy mindenkin nyomot hagyottMindkét fél ragaszkodott a maga igazához, de peren kívül végül sikerült egyezségre jutni az utóbbi évek egyik groteszkbe hajló kártérítési ügyében. A tét hatalmas volt: kétmilliárd dolláros kártérítéssel és megrendeléseinek tömeges lemondásával fenyegette meg a Qatar Airways a páneurópai repülőgépgyártót azután, hogy nem tudott megegyezni vele a légitársaság A350-es utasszállítóinak borításán keletkezett festékhibák garanciális javításáról. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.