Még a héten elérhetővé teszi a ChatGPT-hez hasonló elven működő, saját mesterséges intelligencián (MI) alapuló chatbotjának tesztverzióját a felhasználóknak a Google.
Az amerikai technológiai óriás keddi bejelentése szerint a Bard névre keresztelt MI-szoftverét elsőként az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban tesztelheti majd a Google-fiókkal rendelkező felhasználók egy limitált köre, idővel azonban még több országban és nyelven is elérhetővé teszik a robotot.
A Google-t, pontosabban anyacégét, az Alphabetet az alkalmazottak és a befektetők felől egyaránt kritikák érték a Bard bemutatását követően, mivel a chatbot sokak szerint nincs még olyan szinten, hogy versenyezni tudjon a Microsoft által is felkarolt ChatGPT-vel.
A nyilvános teszttel kapcsolatban a vállalat már előre szabadkozik is, hogy a Bard bizonyos kérdésekre adott válaszoknál „hibázhat”.
„Bár a nagy nyelvi modellek izgalmas technológiát jelentenek, nem hibátlanok” – áll a Google keddi blogbejegyzésben.
Mivel a valós világ elfogultságait és sztereotípiáit tükröző információk széles skálájából tanulnak, ezek néha megjelennek a végeredményben is, és pontatlan, félrevezető vagy hamis információkat szolgáltathatnak, miközben magabiztosan prezentálják azokat
– hangsúlyozták.
A vállalat szerint a Bard tesztelése során eddig is rengeteg tapasztalatot gyűjtöttek, a következő kritikus lépés a fejlesztésében most pedig az, hogy minél több embertől kapjanak visszajelzéseket.
Annak érdekében, hogy a felhasználók és a mesterséges intelligencia közötti interakció nem menjen nagyon félre, a vállalat egyelőre korlátozza a párbeszédek számát, ezzel „igyekezve az interakciókat hasznosnak és a témán belül tartani”.
Egyre élesebb a verseny a mesterséges intelligencia piacánA tavaly november végén elindított ChatGPT felkeltette a riválisok érdeklődését, a vállalatok pedig sorra jelentik be a saját megoldásaikat, köztük a kínai cégek is. Most a Tencentről derült ki, hogy chatboton dolgozik. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.