Múlt pénteken Elon Musk arra kért egy amerikai bírót, hogy utasítson el egy 258 milliárd dolláros keresetet, amely azzal vádolta, hogy kriptopiramis-rendszert működtet a dogecoin segítségével. A tavaly júniusban benyújtott panasz szerint Musk és cégei népszerűsítik a dogecoint, felpumpálva a token árát és kereskedési volumenét, s emiatt a token befektetői 86 milliárd dollárt veszítettek. A befektetők ügyvédje, Evan Spencer azzal érvelt, hogy Musk két év alatt 1 cent alól 65 cent közelébe hájpolta az árfolyamot, majd hagyta összeomolni. Egészen más megvilágításba került ez a tavalyi piacbefolyásolási kereset, miután Musk a Twitter kék madaras logóját egy siba inu kutyára cserélte. A hírre a dogecoin kriptovaluta értéke 30 százalékot ugrott.
Nem csak az árfolyamot mozgatta meg Musk húzása. A Google Trends adatai szerint
egy hét alatt 1992 százalékkal megszaporodtak a „dogecoin” keresések.
Míg a „Buy Doge” keresések 1044 százalékkal, a „buy Dogecoin” keresések 253 százalékkal emelkedtek. De még a „Siba inu érme” iránti érdeklődés is megnövekedett 132 százalékkal.
A Twitterre történő rákeresések is ugrásszerűen megnőttek,
az elmúlt hét napban, 38 százalékkal, ahogy a felhasználók észrevették a honlapon a logóváltozást, s a média is beszámolt róla. A Google Trends adatai azt mutatják, hogy az elmúlt hét nap 25 legnépszerűbb Twitter-keresésének csaknem háromnegyede a logóváltásra vonatkozik. Úgy tűnik, ez most felpörgette az internetezőket.
Nem minden Twitter-felhasználó ismeri a dogecoint. Emiatt szintén
népszerű keresés a „miért van kutya a Twitteren?”,
a „Twitter-kutyalogó” és a „Twitter-logóváltás”.
Legendás magyarázata van a logóváltásnak. Egy Twitter felhasználó már tavaly márciusban javasolta Musknak, hogy
vegye meg a Twittert és legyen az új logó: doge.
Musk most közzétette a beszélgetés képernyőképét azzal, hogy „ahogy ígértem!”.
Egy kommentár szerint,
Elon Musk a logóváltással megmutatta az erejét.
Az ikonikus Twitter-madárlogó eltávolításával Musk demonstrálta, hogy a Twitter az övé. A felhasználók most rohannak dogecoint vásárolni. Hogy meddig tart a felfokozott érdeklődés? Ez attól függhet, hogy a Twitter mennyi ideig őrzi meg új logóját, s hogy a felhasználók meddig tartják ezt viccesnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.