BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
SHANGHAI, CHINA - APRIL 19: A Hyundai IONIQ 6 electric sedan is on display during the 20th Shanghai International Automobile Industry Exhibition at the National Exhibition and Convention Center (Shanghai) on April 19, 2023 in Shanghai, China.

Szép csendben tör az élre a Hyundai az e-autó-háborúban

A kedvező árú modellekről ismert dél-koreai autógyártó az elektromos járművek piacán terjeszkedik, a vállalat 2030-ra a villanyautók harmadik legnagyobb eladójává válna. A cég a piaci versenyben egyedi formatervezéssel akar kitűnni.

A Hyundai korábban olcsó és kevésbé divatos autókat gyártott, viszont az elmúlt néhány évben az elektromos járművek területén az élre tört: olyan modellekkel állnak elő, amelyek az autóvásárlók körében egyre nagyobb sikert aratnak. Ez főleg a vállalat elnökének köszönhető: az 52 éves Csung Mongku 2020-ban vette át apjától a csebol irányítását.

SHANGHAI, CHINA - APRIL 19: A Hyundai IONIQ 6 electric sedan is on display during the 20th Shanghai International Automobile Industry Exhibition at the National Exhibition and Convention Center (Shanghai) on April 19, 2023 in Shanghai, China.
Fotó:  Getty Images

Csung Mongku ugyanis szorgalmazta a modern technológiákba, főleg a villanyautókba történő beruházást. Míg más cégek amiatt aggódtak, hogy az akkumulátorok túl drágák és rövid a hatótávolságuk, az új vezetőt ez egyáltalán nem tántorította el, és más autógyártóktól csábított át magasan jegyzett tervezőket, mérnököket. Miután Csung ügyvezető elnök lett, bejelentette: 31 akkumulátoros modell bevezetését tervezi – derül ki a The Wall Street Journal elemzéséből.

Távlati célként tűzte ki, hogy a vállalat 2030-ra a villanyautók harmadik legnagyobb eladójává váljon.

Ennek érdekében a cég 2030-ig 18 milliárd dollárt tervez befektetni a dél-koreai elektromosjármű-gyártásba, valamint akkumulátor- és elektromosjármű-gyárat építene több országban is. A piacon egyedi formatervezéssel akar kitűnni, például a nemrég bemutatott Ioniq 6 az ötvenéves Scarabot vette alapul. A formatervezés további előnye, hogy kilométerekkel növeli az autó hatótávolságát és aerodinamikus. A céget a koronavírus-járvány sem zavarta meg, ugyanis félvezetőket halmozott fel, így az ellátási láncokkal kapcsolatos problémákat is mérsékelni tudták. 

A Ford Motor vezérigazgatója, Jim Farley az e-autók területén folyó verseny kapcsán megjegyezte, hogy elsősorban a kínai márkákat, valamint a Teslát és a Hyundait figyeli. Tavaly a vállalat 6,85 millió eladott járművel a világ harmadik legnagyobb autógyártó csoportjává vált, csak a Toyota és a Volkswagen előzte meg. Az elektromos autók piacát a kínai BYD uralja, második a Tesla, a Hyundai a 9. helyen található, de például az amerikai piacon a harmadik lett.

Tarolt a Kia Boyz, besokalltak az ügyészek

Másfél évtized elteltével tavaly ismét átlépte az egymilliót az Amerikában ellopott autók száma, ebben nem kis része volt a TikTokon terjedő „oktatóvideóknak”, melyeknek a Hyundai és a Kia volt az elszenvedője. Huszonkét amerikai szövetségi állam főügyésze közös levélben szólította fel a dél-koreai Hyundai-Kia csoportot, hogy fokozzák az általuk gyártott autók biztonságát.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.