Jövőre a forgalmazott bruttó árumennyiség (GMV) értéke alapján a Walmartot megelőzve az Amazon válhat az Egyesült Államok legnagyobb kiskereskedőjévé – állapították meg a JPMorgan (JPM) elemzői.
Az elemzőház szerint egy olyan szeizmikus váltás van készülőben, amelyben egyaránt szerepet játszik az e-kereskedelmi penetráció növekedése, a gyorsabb szállítási idők és az Amazon Prime közkedveltsége.
A JPM becslése szerint 2023-ban az Amazon bruttó árumennyiségének értéke 11,6 százalékkal, 477 milliárd dollárra nő éves szinten.
Bár az online kereskedelem a világjárvány idején nagy fellendülést mutatott, tavaly már lassult a bővülés, hiszen 2022 volt az első év 2009 óta, amikor az amerikai e-kereskedelem 10 százaléknál kisebb mértékben, mindössze 8,5 százalékkal nőtt az előző évhez képest.
Valószínűleg a makroszintű nehézségek, a hagyományos kiskereskedelem újjáéledése és a világjárványt követő, négy fal közül való kimozdulás utáni vágy fékezte a folyamatot – írták a bank elemzői.
Idén a forgalom főként az eddig kevésbé elért kategóriákban emelkedhet, ilyenek például az élelmiszerek és a ruházati cikkek, ami a cég eddigi leggyorsabb kiszállítási sebességével társul. Az elemzés kiemelte az Amazon Prime sokat vitatott előfizetési szolgáltatásának szerepét is a növekedésben.
Az Amazon e-kereskedelmi üzletágát pörgetik az egyre terjedő, vállalatok közötti tranzakciók, az új fintech szolgáltatások és a piacterén megjelenő harmadik felek növekvő eladásai is – tették hozzá.
A JPMorgan előrejelzése szerint év végére világszerte mintegy 300 millió Prime-előfizetője lesz az Amazonnak. Jeff Bezos 2021-ben „világszerte több mint 200 millió előfizetőről beszélt”.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.