A befektetői visszajelzéseket meghallgatva némileg későbbre halasztotta elektromos járműveket gyártó üzletága, az Ampere tőzsdei bevezetését a Renault – árulta el csütörtökön Thierry Pieton, a francia autógyártó pénzügyi igazgatója, aki egy pozitív profitfigyelmeztetéssel is meglepte a piacot.
A bejelentés szerint a „legkedvezőbb időpontban”, azaz valószínűleg a jövő év első felében léphet parkettre az Ampere, pedig Luca de Meo vezérigazgató néhány napja még 2023 végét emlegette mint az elsődleges részvénykibocsátás (IPO) legvalószínűbb időpontját.
Az időnyerést valószínűleg a korábban rendkívül népszerű R5-ös kisautó elektromos változatának késedelmes bemutatkozása is indokolja, hiszen a nagyközönség csupán 2024 harmadik negyedében ismerkedhet meg az új modellel, vagyis néhány hónappal később, mint ahogy várták.
A Renault egyébként 2025-ig 18 új elektromos hajtású járművet (EV) vezet be, hogy növelje piaci részesedését, és gyorsítsa a generációváltást.
Az igazi szenzációt azonban a vállalat kilátásainak javulása okozta, hiszen az utóbbi időben nem sok jót hallani az európai újautó-piacról, miközben a csoport legfontosabb elektromos modelljének, a Megane E-Technek az értékesítését is meglehetősen kedvezőtlenül érintik a Tesla árcsökkentési akciói, holott korábban éppen a Renault vezetői nyilatkoztak a legborúlátóbban a gyilkos piaci harcról.
A francia cég szerint azonban néhány új modell, mint például a hibrid meghajtású Austral crossover városi terepjáró sikere, valamint a költségek leszorítása segített.
A konszern üzemieredmény-marzsát a menedzsment a korábbi 6 százalékos – vagy annál valamivel magasabb – várakozásról 8 százalékra emelte az európai piac gyengélkedése dacára. Az elemzői konszenzus eddig 6,2 százalék volt.
Javítottak az autógyártás működési szabad cash flow-jára vonatkozó előrejelzésen is, 2 milliárd euróról legalább 2,5 milliárdra srófolva fel a célszámot. Ezek után nem csoda, hogy a részvényárfolyam Párizsban közel 6 százalékkal, 38,5 euró fölé lőtt ki csütörtök délelőtt.
Ha mindez nem lenne elég, a pénzügyi igazgató a Nissannal folytatott, a két cég közötti szoros szövetség átfogó átalakítását célzó tárgyalások örvendetes felgyorsulásáról is beszámolt.
Úgy vélte, az új megállapodásra még az év végéig pecsét kerülhet, aminek legfőbb ideje is lesz, lévén az eddigi hírek szerint a Renault és az amerikai Qualcomm technológiai cég mellett a Nissan vállalt még nagybefektetői szerepet a Renault elektromos autókat gyártó cége, az Ampere IPO-jában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.