Részvényenként 30 dolláron lép a Nasdaq-parkettre kedden az Instacart. Az ársáv 28–30 dollár volt, s az értékelés, teljesen hígítva 9,9 milliárd dollár, ami az előzetes várakozások csúcsa. A tőzsdei belépő annál is izgalmasabb, mert a múlt héten elstartolt brit csiptervező, az Arm 25 százalékos ralival indított. De még a hétfői negatív korrekció után is közel 5 dollárral fölötte zárt az 51 dolláros bevezető árnak. A befektetők kiemelt figyelemmel követik a szeptemberi tőzsdei bevezetéseket, melyektől a két éve tetszhalott IPO-piac feléledését várják.
Az árplafon ellenére sem szabad elfeledkezni arról, hogy 2021-ben még 39 milliárd dollárra értékelték az Instacartot, s a tőzsdei belépőjét többször is elhalasztották. Igaz, a 2020–2021-ben tőzsdére vezetett papírokkal ma jóval a bevezető ár alatt kereskednek, s a kezdeti vásárlók veszteségben ülnek.
A 2012-ben alapított Instacart több mint
kétmilliárd dollár kockázatitőke-finanszírozást gyűjtött,
s régóta készült a tőzsdére. Az idei első hat hónapban éves alapon 31 százalékkal, 1,5 milliárd dollárra nőtt a cég bevétele. Az alapvető szállítási üzletág növekedése lassul, a megrendelések száma viszonylag alacsony, míg a reklámokból és egyéb üzletágakból származó bevételek 24 százalékkal emelkedtek. A vállalat 242 millió dolláros nyereséget termelt, szemben az egy évvel korábbi 74 millió dolláros nettó veszteséggel.
Horgonybefektetők 400 millió dolláros kötelezettségvállalással támogatták a tőzsdére lépést, míg az üzleti partner PepsiCo külön megállapodott abban, hogy 175 millió dollár értékben konvertibilis elsőbbségi részvényeket vásárol egy párhuzamos zárt körű kibocsátás során.
A harmadik fecske
a bostoni székhelyű intelligens marketingautomatizálási platform , a Klaviyo, amely szintén ebben a hónapban debütál a tőzsdén. A részvény árazását keddre ígérték.
Az Arm, az Instacart és a Klaviyo sikere mások számára is ajtót nyithatna. A Wall Streeten már a cipőtervező Birkenstock októberi debütálása a téma. Ám nagyobb IPO-hullám inkább csak jövőre várható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.