Évek óta küzd az Amazon olyan versenytársakkal, mint például a világ legnagyobb kiskereskedelmi cége, a Walmart, s ezen a pályán nyerésre áll, hiszen a prognózisok szerint jövőre lenyomja az első számú riválist, és a kiskereskedelem koronázatlan királya lesz. Ám sokáig nem ülhet a babérjain, mert épp hazai pályán, az amerikai e-kereskedelemben újabb kihívók támadásait kell visszavernie. Olyanokét, mint a kínai gyökerű Temu és Shein e-kereskedő, melyek meglepő népszerűségre tettek szert az amerikai piacon. Stratégiájuk a puszta olcsóság. Nem szállítanak gyorsan, mert feltételezik, hogy aki spórol, az úgyis tud várni.
A Temu és a Shein nem szállít két napon belül, de úgy tűnik, a legalacsonyabb árkategóriában nem is ez a fő szempont
– mondta Steve Tadelis, az Amazon korábbi vezetője, a Berkeley közgazdasági professzora. A szingapúri székhelyű, de valójában kínai Shein ruházati diszkont áruházként kezdte, mára fast fashion óriássá nőtte ki magát. Míg a Temu székhelye Bostonban van, s változatos termékválasztékot kínál.
Mindkét cég közvetlenül Kínából szállít árukat.
Nincsenek nagy készleteik az amerikai raktárakban, így jóval olcsóbban tudnak szállítani, mint az Amazon vagy más amerikai eladók. Igaz, a szállítási idő akár több hét is lehet. A ComScore elemzőcég becslései szerint az amerikai ügyfelek havi egyedi látogatásai a Temu weboldalán és alkalmazásában megduplázódtak a tavaly szeptembertől idén márciusig tartó időszakban, és meghaladták a tízmilliót.
Hasonló arányú növekedést mértek ezen az időhorizonton a Shein oldalán is, ahol a havi egyedi látogatók száma elérte a 41 milliót. Eközben az Amazon havi egyedi látogatóinak száma 217,5 millióról 211 millióra csökkent,
Az Amazon szóvivője elmondta, hogy a cég weboldalán és alkalmazásaiban az ügyfelek száma évről évre nő. A vállalat szerint független tanulmányok kimutatták, hogy árai gyakran a legalacsonyabbak a nagy amerikai kiskereskedők között. Ám az Egyesült Államokban
az Amazon részesedése az online vásárlásokból 2021-ben 38 százalékon tetőzött.
Azóta nem tudott innen elmozdulni, s az Insider Intelligence kutatócég szerint még a következő évben is ezen a szinten fog mozogni. Az újabb belépők, mint a Temu és a Shein, elszívják az új ügyfeleket, míg az Amazon, a Target, az eBay és a Wayfair piaci részesedése stagnál vagy csökken.
A Shein nemrég indította el piacterét Mexikóban és Brazíliában, de az európai megjelenését is tervezi. És bővíti a kínálatát a divat, szépség és életmód szegmensben. Színezi az összképet, hogy
a Shein és a Temu szabályozói vizsgálattal
néz szembe az Egyesült Államokban. Törvényhozók és republikánus főügyészek egy tucat államból nyomást gyakoroltak a vállalatokra, hogy a gyapotot ne Kína Hszincsiang régiójából vásárolják, ahol az Egyesült Államok tudomása szerint a kínai hatóságok népirtást követnek el, s kényszermunkát alkalmaznak a többnyire muszlim ujgurok körében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.