Mostantól kriptodevizában is lehet vásárolni Ferrarit az Egyesült Államokban, a bitcoinos vételi lehetőségek pedig hamarosan Európában is elérhetőek lesznek – árulta el Enrico Galliera, a Ferrari marketing és kereskedelmi igazgatója a Reuters hírügynökségnek.
Az olasz sportautógyártó azért döntött bizonyos kriptodevizák elfogadása mellett, mert folyamatosan, egyre több márkaboltjuk felől érkezett az a visszajelzés, hogy a potenciális vevők bitcoinban szeretnének fizetni, de erre még sincs lehetőségük a cég korábbi politikája miatt.
Potenciális vevőink egy része olyan fiatal, aki a kriptotérben halmozott fel magának jelentős vagyont, így értelemszerűen annak devizáival kíván vásárolni is, ahol csak tud. Vannak ugyanakkor tradicionálisabb befektetők is az érdeklődők közt, akik portfólió-diverzifikálás okán tartanak kriptót és szeretnék azt fizetésre is felhasználni
– tette hozzá Galliera.
A cég saját vállalása szerint 2030-ra teljesen karbonsemleges kíván lenni, ez a cél pedig szintén szembemegy a kriptodevizák világával, mely 2019-ben egymagában akkora szén-dioxid kibocsátásért volt felelős, mint teljes Görögország – ennek nyomán a Ferrari korábban elsősorban környezetvédelmi okokra hivatkozva nem fogadta el a kriptodevizás fizetési módot, ugyanakkor az sem győzte meg a cég döntéshozóit, hogy a bitcoin árfolyama a fiat-devizákhoz képest hatalmas kilengéseken megy keresztül rendszeresen, így a benne való árazás tömérdek nehézséget és hibalehetőséget tartogat magában.
Galliera ugyanakkor rámutatott: a kriptós fizetéseket feldolgozó partnerük, a BitPay bitcoinban, etherben és USDC-ben (dollár-alapú stabilcoin) egyaránt tudja majd fogadni a kifizetéseket, amiket a javak beérkezését követően azonnal fiat-devizákra konvertál majd, elkerülve ezzel az árfolyamingadozásból származó veszteségek kialakulását.
A kriptodevizás fizetésnek semmilyen felára nem lesz a vásárlók számára, ugyanazon az áron juthatnak majd hozzá az autókhoz, mint a hagyományos devizában fizetők
– emelte ki a Galliera.
Az olasz vállalat 2022-ben 13 200 autót adott el, legolcsóbb modelljei 200 ezer euró környékén érhetőek el, a prémium modellekért ugyanakkor akár 2 millió dollárt is elkérhetnek a kereskedők.
A Ferrari az idei első félév során 1800 autót szállított le az amerikai kontinensre, tavaly azonban rekordot jelentő 4922 járművet adott el az Egyesült Államokban – az olasz autógyártó elsődleges piaca ugyanakkor egyértelműen az európai-közel-keleti-afrikai régió, mely a tavalyi eladások 46 százalékát tette ki.
A cég előzetes tervei szerint a kriptodevizás fizetés már a jövő év első negyedévében elérhetővé válhat az európai piacon is, főleg, mivel mióta Amerikában elérhetővé tették a bitcoinos fizetési módszert, a márkaboltok többsége máris feliratkozott a szolgáltatást nyújtó szalonok sorába.
Megdöbbentő jóslat: két év múlva 130 ezer dollárt ér majd egy bitcoin az elemzők szerintA közel 360 százalékos raliban nagy szerepe lenne a jövőre esedékes blokkjutalom-felezésnek is. |
A kriptodevizás fizetés engedélyezésétől a legtöbb gyártó és márkabolt egyelőre ódzkodik, mivel mind környezetvédelmi, mind árfolyam-ingadozási, de adatvédelmi aggályaik is egyaránt vannak az alternatív devizák világával kapcsolatban. Elon Musk ugyan 2021-ben már egyszer lehetővé tette, hogy a vevők bitcoinért tudjanak Teslát vásárolni, annak környezet lábnyomát látva még azévben visszakozott is a kezdeményezéstől.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.