Főként drágább modelljeinek és teljesen elektromos autóinak köszönhetően 8,9 százalékról 9,8 százalékra nőtt a BMW üzemieredmény-rátája a harmadik negyedévben, sőt a kínai vegyesvállalatában, a BMW Brilliance Automotive-ban tavaly megszerzett többségi részesedés nélkül számolva 10,8 százalékra emelkedett – közölte a bajor autógyártó pénteken.
A marzs javulása ráadásul növekvő értékesítések mellett ment végbe, hiszen a prémiumautó-gyártó bevételei 3,4 százalékkal, 38,5 milliárd euróra emelkedtek, ami felülmúlta az LSEG által megkérdezett elemzők konszenzusos becslését. Az autóipari bevételek enyhén csökkentek, míg a pénzügyi szolgáltatások bevétele és a motorkerékpárok bevétele növekedett.
Az üzemi eredmény azonban jóval lendületesebben, 18 százalékkal, 4,35 milliárd euróra bővült, ám a csoport nettó nyeresége 7,7 százalékkal, 2,93 milliárd euróra csökkent, éppen a már említett BBA-konszolidáció következtében – tették hozzá.
Az autógyártó az év során óvatosan optimista hangnemet ütött meg, és már augusztusban megemelte az autóipari üzemieredmény-rátára vonatkozó kilátásait, melyeket pénteken is változatlanul fenntartott.
Eszerint a müncheni székhelyű csoport továbbra is 9–10,5 százalékos üzemieredmény-rátára számít az autóipari üzletágban. A személygépkocsi-eladások várhatóan volumenben 5-10 százalékkal nőnek. A szabad készpénzáram az autóipari szegmensben az év egészére legalább 6 milliárd euróra nő.
A harmadik negyedévünk ismét bizonyítja, hogy az erős termékek erős keresletet generálnak, így egyértelműen jó úton haladunk az augusztusban kitűzött éves céljaink elérése felé
– kommentálta Oliver Zipse vezérigazgató a gyorsjelentést.
A bajorok még a szokásos inflációs és magas kamatokra hivatkozó kifogásokat is mellőzték, ellentétben például a Mercedesszel és a Porschéval, amelyek nemrég panaszkodtak a keresletet fékező, visszafogott piaci környezetre.
A menedzsment kiemelte, hogy az ellátási lánc problémái enyhültek, miután augusztusban még arra figyelmeztettek, hogy egész évben folytatódhatnak. Részben emiatt, idén az eladások volumene eddig 5,1 százalékkal nőtt, és az értékesített darabszámon belül a teljesen elektromos autók eladásai 15,1 százalékot tettek ki, némileg már meg is haladva a BMW 15 százalékos év végi célját.
A szabad készpénzáram is jól alakult az autóipari szegmensben, idén eddig 5,7 milliárd euróra rúgott, ami megközelítette a hatmilliárd eurós egész éves előrejelzést.
Péntek délelőtt a BMW részvényei közel 3 százalékkal, 93,6 euróra drágultak Frankfurtban.
A londoni tőzsde (LSEG) – azelőtt Refinitiv – elemzői konszenzusa a BMW papírjait 110 eurós medián célár mellett tartásra ajánlja.
Közben mérföldkőhöz érkezett a BMW debreceni beruházása is, hiszen október 30-án átadták a gyár legmodernebb technológiával felszerelt képzési központját, ahol – az informatika, az elektronika, a mechatronika és a gépjármű-mechatronika területén – már meg is kezdte a duális képzést az a száz tanuló, akiket tavasszal egy többkörös felvételi eljárás során választottak ki – írja a Haon, a Hajdú-Bihar vármegyei hírportál.
A 20 millió euró befektetéssel, 6500 négyzetméteren felépült Debreceni Szakképzési Centrumban tanuló diákok száma 300 főre emelkedik, mire beindul a gyár termelése.
A debreceni fiatalok lesznek azok, akiknek a nevéhez fűződnek majd az elektromos Neue Klasse és Vision Dee első darabjai két éven belül. A BMW korszakváltása elindult, s ebben a debreceni gyár kapja a főszerepet
– emelte ki a centrum átadásán megjelent Ilka Hostmeier, a BMW igazgatóságának tagja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.