Igazodik a németországi gazdasági válsághoz a Berlin melletti Grünheidében Gigafactoryt üzemeltető Tesla, amely azonnali hatállyal közel 10 százalékkal csökkentette az itt gyártott modelljeinek fogyasztói árát. Mint ismert, a német kormánynak 60 milliárd eurós költségvetési lyukat kell gyorsan betömnie amiatt, hogy az uniós helyreállítási alapokból finanszírozott zöldprojekteket és támogatásokat az alkotmánybíróság elkaszálta, erre a célra nem lehet költeni ebből a forrásból.
A CDU beadványára megszületett verdikt egyszersmind az elektromosautó-vásárlási támogatásokat is lenullázta december közepén, méghozzá azonnali hatállyal. Ez a Model Y crossovert Grünheidében gyártó Teslát arra sarkallta, hogy a kereslet megtorpanását árengedményekkel ellensúlyozza, de ezek a kedvezmények egyelőre a határon belül maradnak.
Megjegyzendő, hogy az itteni gyárból látják el a teljes európai piacot a Model Y-nal, amely
tavaly már kiérdemelte a legnagyobb darabszámban eladott elektromos autó címet a kontinensen.
A Tesla most éppen „ráért” a kereskedelmi akciók megszervezésére, hiszen az izraeli–Hamász háború folyományaként kitört vörös-tengeri hajózási válság miatt alkatrész-utánpótlás nélkül maradt a gyár, így a Tesla január 29-től február 11-ig részlegesen leállítja a termelést.
Addig megérkeznek a szuezi átkelés helyett a Jóreménység-fokát megkerülve befutó szállítmányok, és ki is söpörhetik a Gigafactory óriásparkolójában „behavazott” Model Y raktárkészletet.
A Tesla a Model Y Long Range és a Model Y Performance árából egyaránt ötezer eurót faragott le,
így most 49 990, illetve 55 990 euróért vásárolhatók meg a német piacon. Az előbbi tehát 9, az utóbbi pedig 8,1 százalékos diszkonttal. Szerényebb, 4,2 százalékos, 1900 eurós kedvezményt adnak a hátsókerék-meghajtású modellre, amely így 42 990 euróért már elvihető.
A Tesla a világ legnagyobb autópiacán, Kínában is engedményekkel indította az évet, azaz folytatta a 2023 elején megkezdett árcsökkentési politikáját. Ezúttal mindkét, Sanghajban gyártott típusának árán farigcsált egyet: a Model Y három változatnál közel 3 százalékot csíptek le, míg a Model 3 szedán két verziójánál 6 százalékos leárazással éltek. Érdekesség, hogy
a németeknél most 49 990 euróért adott Model Y Long Range a kínai vásárló számára csak 34 500 euróba kerül,
igaz a két piac nem vethető össze, az autó áthajózása Európába csaknem kiegyenlítené a különbséget. A magyar piacon ezt a Teslát jelenleg 20 094 990 forintos alapáron kínálják, ez 52 881 euró az aktuális átváltási árfolyamon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.