A jövedelmező csúcsmodellek, például az S-osztály eladásainak visszaesése alaposan lefaragta a Mercedes-Benz csoport első negyedéves nyereségét, és a menedzsment szerint a drágább modellek értékesítése csak az év második felében lódulhat meg – közölte kedden a stuttgarti autógyártó.
Ennek ellenére Ola Kallenius vezérigazgató nem lát rá okot, hogy visszavágja az éves előrejelzéseket. A Mercedes-részvény árfolyama délelőtt 10-ig 3,7 százalékkal, 72 euróra esett.
Tom Narayan, a kanadai RBC bank elemzője szerint a személyautó-üzletág nyereségessége jóval az átlagos elemzői várakozások alá süllyedt. A nagybefektetők azonban valószínűleg már számítottak erre, ezért a részvény gyengülése korlátozott lehet. A menedzsment nyilatkozatai ugyanakkor megnyugtatók a kilátásokkal kapcsolatban – ezt már Patrick Hummel mondta, a UBS-től.
Az év első három hónapjában az árbevétel 4,4 százalékkal, 35,9 milliárd euróra, míg az üzemi eredmény közel 30 százalékkal, 3,86 milliárd euróra zuhant.
A személyautó-szegmensben az üzemieredmény-marzs – meglepően meredeken – 5,8 százalékponttal, 9 százalékra csúszott vissza.
A Mercedes az év első negyedében 462 978 autót adott el, 8 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban, főként az Ázsiában tapasztalható gyengélkedés miatt. A kisteherautó-üzletág jól teljesített, ám a Sprinterek és társaik súlya az eladásokban túlságosan kicsi, ezért viszonylag csekély mértékben járultak hozzá a működési eredményhez.
Bár a csoport továbbra is kézben tartja az árazást, a termékportfólió megújítása a G- és E-osztályba sorolt városi terepjáróknál (SUV), illetve a GLC-kategória kompakt SUV-jainál negatívan hatott az értékesítésre. Emellett a 48 voltos akkumulátorokkal kapcsolatos szűk ellátási keresztmetszetek sem jöttek jól, ám erre a problémára a Mercedes állítólag már megoldást talált.
Mindent összevetve az eladások a tárgyidőszakban elérhették a mélypontot, ahonnan már csak felfelé vezethet az út.
Végeredményben a Mercedes csoportszintű nyeresége mintegy negyedével 3,03 milliárd euróra zsugorodott.
A közeljövőre nézve, a német Finanzen.net hírportál szerint a konszern vezetésénél még mindig érzékelhető némi bizonytalanság. A személyautók szegmensében azonban a GLC és az E-osztályba tartozó modellek jelenlegi szállítási szűk keresztmetszetei enyhülhetnek, és további javulás várható.
Az általános hangulat Európában változatlan, míg Kínában óvatos javulással számolnak, ami különösen az E-osztály értékesítéseit segítheti. Az Egyesült Államokban viszont lendületet vesz a kereslet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.