BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Swifties és a szuperfanok „megkopasztását” tervezi a Universal

Átmeneti kisiklás után lendületes profitbővülést ígér részvényeseinek a zeneipar gigásza. A Universal Music Group ezt az előfizetői tábor bővítésével, valamint a szupersztárok követőinek kínált prémiumtermékek és szolgáltatások révén akarja megvalósítani.

A Taylor Swiftet is foglalkoztató Universal Music Group (UMG) 2028-ig éves átlagban több mint 10 százalékkal növelheti üzemi profitját, a bevételei pedig várhatóan évi 7 százalékos ütemben emelkedhetnek – tette közzé prognózisát a zeneipari vállalat keddi, első alkalommal megtartott befektetői napján. 

Universal - Swift
Taylor Swift nevével ma bármit el lehet adni – jól tudják ezt a Universal Musicnál is / Fotó: AFP

Az ING elemzői konszenzusa 6,1 százalékos bevételbővüléssel számol és 8,8 százalékos profitnövekedést feltételez. A stílszerűen a londoni Abbey Roadon található stúdióba szervezett összejövetelen Lucien Grainge vezérigazgató az előfizetői és a streamingszolgáltatások felfuttatásának fontosságáról beszélt, amelynek sikerét nemcsak a felhasználói állomány gyarapodásában mérik, hanem az egy főre (felhasználóra) eső bevételek növekedésében is. 

A Universal a szuperfanok költéseiben bízik

Azt tapasztalják, hogy a streaming kiegyenlítette ugyan a zeneélvezetért fizetendő díjakat, magyarán az adott előadókért bolonduló úgynevezett szuperfanok – mint a Taylor Swift követői, a Swifties – és az alkalmi zenehallgatók között nem tesz különbséget. Ezen érdemes változtatni, mégpedig a szuperfanok javára, az ő monetalizálásukkal, azaz pénztárcájuk szélesebbre nyitásával. 

A Universal rájuk számít elsősorban, őket célozza meg a fizikai gyűjteményeken, prémiumárucikkeken, valamint az élő és digitális élményeken keresztül. A többi között

  • Taylor Swift,
  • a BTS,
  • Billie Eilish,
  • Drake,
  • az AC/DC
  • vagy a Black Sabbath

zenéjéért rajongó szuperfanok merchanise fronton is odateszik magukat, a zenészhez-zenekarhoz tartozó „kellékek” és emléktárgyak megvásárlásával is gyarapítják a világ legnagyobb zenei kiadójának számító UMG bevételeit. 

Grainge hozzátette, hogy az előfizetői penetráció még mindig 50 százalék alatt van a csoport legmeghatározóbb piacain, míg a nagy potenciállal rendelkező országokban, például Indiában és Kínában az előfizetés bevezetése még korai stádiumban van.

Lassult az előfizetői tábor bővülése

Az előfizetői bevétel a Universal legutóbbi, júniussal zárult negyedévében 1,137 milliárd eurót képviselt a 2,932 milliárd eurós összbevételből, az előbbi 6,9 százalékos, az utóbbi 9,6 százalékos éves bővülés. 

 

Az előfizetésekből befolyt összeg növekedése messze elmaradt az egy évvel korábbi 12,5 százaléktól, de a Barclays által készített 11,1 százalékos elemzői konszenzustól is. A UMG második negyedévéről július végén kiadott gyorsjelentés hideg zuhanyként hatott a befektetőkre, s rövid időn belül 30 százalékos árfolyamesést váltott ki. 

Most a 2028-i tartó terminusra a UMG 8-10 százalékos éves szintű bevételnövekedést lát elérhetőnek a vállalat fejlődési irányát meghatározó előfizetéses szolgáltatásoknál. Az ING csak 6,6 százalékos pluszt lát ezen a soron.

A UMG életében gyorsulási és lassulási periódusok követik egymást, miközben a csoport a többéves stratégiájának megvalósításán dolgozik

– mondta Boyd Muir pénzügyi igazgató a keddi prezentáción, egyben arra kérve a befektetőket, hogy ne reagálják túl ezeket a hullámhegyeket és hullámvölgyeket, mint tették azt július végén. 

Szavai mint a falra hányt borsó, úgy pattantak le a befektetőkről, ezt jelzi a kedvező kilátások közzétételét követő, 4,5 százalékos emelkedés a Vivendiből kivált Universal 2021-ben, az amszterdami tőzsdére bevezetett részvényeinek árfolyamában.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.