A világbajnoki sorozat irányítói az egyik hivatalos partnert, az Amazon Web Services-t kérték fel arra, hogy az időmérő edzésekről rendelkezésre álló adatok alapján készítsen egy számítógépes modellt, amely meg tudja állapítani, hogy ki a valaha volt leggyorsabb pilóta az autósport elitkategóriájában.
Az eredmény némiképp csalóka lehet, mivel csak az 1983-tól meglévő adatokat adták át a cégnek az elemzéshez és az algoritmus megalkotásához.
Az élen záró Senna mögött a hétszeres világbajnok Michael Schumacher végzett a második helyen 0.114 másodperces lemaradással, míg az algoritmus számításai szerint a most címvédő, hatszoros vb-győztes brit Lewis Hamilton 0.275 másodperccel maradna el Sennától egy körön.
Negyedik lett a jelenkor nagy tehetségei között számon tartott holland Max Verstappen (0.280 másodperc hátrány), ötödikként pedig a kétszeres világbajnok spanyol Fernando Alonso (0.309 mp hátrány) zárt.
A kedden nyilvánosságra hozott számítógépes modell által készített 20 fős listából több nagy név is hiányzik, így például a kolumbiai Juan-Pablo Montoya, akinek 2004-ben Monzában, a Williamsszel egy körön felállított 262 kilométer/órás átlagsebesség-rekordját 2018-ban döntötte meg a 2007-ben vb-győztes finn Kimi Räikkönen a Ferrari volánja mögött (263 kilométer/óra). A 40 évesen most is aktív Räikkönen szintén nem szerepel a rangsorban.
Bekerült viszont meglepetésre a legjobb 20 közé a 111 futamon egy pole pozícióig és egy győzelemig (2008, Hungaroring) jutó finn Heikki Kovalainen, aki 2013-ban távozott a Forma-1-ből. A most 38 éves versenyző a formula1.com összeállítása szerint azért kerülhetett az előkelő nyolcadik helyre, mert az algoritmus elsősorban azt vette figyelembe, hogy az időmérő edzéseken az adott pilóta gyorsabb volt-e, vagy csak kicsivel maradt-e el a kiváló köridőket autózó csapattársánál.
A szintén csak egy futamgyőzelemmel rendelkező Jarno Trulli kilencedik helye valamelyest érthető, a 46 esztendős versenyző ugyanis híres volt arról, hogy nagyon gyors volt egy körön, ám az időmérőkön elért előkelő rajtpozícióját nem tudta megfelelően kamatoztatni a versenyeken.
A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel a 10., a szintén négy vb-címet begyűjtött Alain Prost 20. lett a listán, melyről ugyanakkor lemaradt például Nigel Mansell és Mika Häkkinen, ugyanakkor a 15. helyen ott van az F1-ben csak a második idényét töltő brit Lando Norris. Érdekesség, hogy az idén ülés nélkül maradt, de a koronavírusos Sergio Pérezt két futamon helyettesítő Nico Hülkenberg 12. lett a rangsorban.
A szurkolók a Forma-1 hivatalos Twitter-oldalán a lista publikálásakor megragadták a lehetőséget, hogy a Ferrarival szenvedő Vettel idei gyenge teljesítményén élcelődjenek. Egyikük azt írta,
amikor már azt gondolnád, hogy 2020 nem alakulhat ennél rosszabbul Sebastian számára, egy ilyen listán a 10. helyen végez Jarno Trulli mögött.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.