A tengerentúli profi amerikaifutball-liga (NFL) nagydöntőjét, az 56. Super Bowlt a Los Angeles Rams nyerte, miután 23–20-ra legyőzte a Cincinnati Bengalst. A meccs legjobbjának járó MVP-díjat a győztes touchdownt szerző elkapó, Cooper Kupp vehette át. Az NFL történetében tavaly fordult elő először, hogy egy csapat a saját stadionjában játszhat a fináléban, a sort végül a Tampa Bay Buccaneers törte meg, amely el is hódította a Vince Lombardi-trófeát. Ezúttal a helyszín az ötmilliárd dollárból felhúzott, 2020-ban átadott SoFi Stadion volt, amely a világ jelenleg talán legmodernebb létesítménye. A szakértők a házigazda Rams együttesét tartották abszolút favoritnak, amely végül izgalmas hajrában, másfél perccel a negyedik negyed vége előtt fordította meg a találkozót. Így az 1981-es és az 1988-as szezon után harmadszor is a célegyenesben énekelték ki a sajtot a Bengals szájából, a Rams pedig az 1999-es idény után győzött újra, miközben három vesztes Super Bowlt számlál.
A Los Angeles-i alakulat 13–10-es előnnyel ment pihenőre, átadva a szokásoknak megfelelően a terepet a szórakoztatóipar nagyágyúinak. A nagyszabású half time show ezúttal a hip-hop műfaj legendáit vonultatta fel, színpadra lépett Snoop Dogg, Dr. Dre, Eminem, Mary J. Blige és Kendrick Lamar is. A sztárok ingyen adták elő a produkciójukat, de így is bőven megérte nekik mikrofont ragadni, elvégre százmilliók nézték őket a tévéképernyők előtt. A Super Bowl a reklámipar nagy napja is egyben, a reklámidő ára pedig az egekbe szökött.
Tavaly még „csak” 5,5 millió (1,7 milliárd forint) dollár volt fél perc ára, ugyanennyi időért ezúttal viszont már 7 millió dollárt (2,16 milliárd forint) kellett fizetni.
Ez azonban nem riasztotta el a multinacionális vállalatokat, amelyek a borsos reklámárak ellenére sztárok sorát vonultatták fel: Arnold Schwarzenegger a BMW, Scarlett Johansson az Amazon, Idris Elba pedig a Booking.com spotjában tűnt fel.
A jegyárak pedig már régen nem az átlagember pénztárcájához vannak szabva. Ennek kapcsán időutazásra invitálta nézőit az NBC: az első Super Bowlon átlagosan 12 dollárba került egy belépő, a 27. nagydöntőre pedig 175 dollárért lehetett bejutni. Bár az áremelkedés látványos, ez szinte semmi ahhoz képest, hogy
a 2022-es fináléért átlagosan 6300 dollárt (1 975 500 forintot) kellett kifizetni.
S aki már ott van, az fogyaszt is: a sört 13-19 dollárért mérték, a hot dogot 12, a sajtburgert pedig 16 dollárért adták.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.