Az év végével a Nike leállítja a bébikengurubőr felhasználását a cipőgyártásban. A világ egyik legnagyobb sportszergyártója évtizedek óta használja az újszülött állatok bőrét a focicipőkhöz, emiatt több híresség is bojkottot hirdetett a márka ellen.
Az angol labdarúgás egyik legnagyobb sztárja,
David Beckham már 2006-ban szakított a kengurucipőkkel, amikor állatvédő csoportok egy videóban hívták fel a futballista figyelmét arra, hogy miből és hogyan készül a klasszikus adidas Predator stoplis, amiben pályára lépett.
Az eljárás során az anyakengurut levágják, az erszényéből kihúzzák a bébikengurut, amit aztán agyonvernek és megnyúznak. A bőrüket gyárakban dolgozzák fel, majd elküldik a sportszergyártóknak, ahol cipő készül belőlük – erről a The Sun írt.
Egy bébikengurubőr cipő ára 200 fontnál (85 ezer forint) kezdődik.
Íme a robot, aki lepipálhatja Messit – videóArtemis a leggyorsabban futó humanoid, és a focistákkal ellentétben akkor sem esik el, ha meglökik vagy eltalálják labdával. |
A Puma volt az első cég, amelyik közölte, hogy felhagy a kengurubőr használatával a cipői gyártásánál, most pedig a Nike is követi a példáját. A kegyetlen gyártási folyamattal 2023 végétől vetnek véget. A Nike szerződése a kengurubőr-beszállítóval 2021-ben ért véget, a cég most a már csak felhalmozott készleteket dolgozza fel.
A Puma és a Nike után
nagy nyomás nehezedik az Adidasra, hogy hagyjon fel a bébikenguruk feldolgozásával.
A három csíkos márka képviselői még nem nyilatkoztak a kérdésben.
A bébikenguruk ruhaipari felhasználása akkor került a figyelem középpontjába, amikor 2017-ben megjelent Mick McIntyre ausztrál filmrendező dokumentumfilmje, a Kangaroo: A Love-Hate Story. A filmben a rendező bemutatta, hogy milyen az ausztrál lakosság élete a kenguruk mellett. A pozitív és negatív élmények mellett a film kitér a kengurufeldolgozásra, többek között a bébikenguruk „betakarítására” is. Mick McIntyre közölte, nagyon örül annak, hogy a Puma és a Nike belátta, hogy nem lehet folytatni ez a kegyetlen gyakorlatot néhány drága cipő kedvéért.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.