Napjainkban szinte alig találni embert, aki ne élne a social media (közösségi média) valamelyik platformjával. A 2010-es évek közepén futótűz szerűen terjedő jelenségről már régóta azt gondoljuk, hogy elérte a maximumot, azonban a Statista utána járt, hogy a legutóbb 2017-ben mért adatok után mi lesz a helyzet 5 év múlva, 2022-ben az egyes országokban.
A 2017-es mérések alapján Kína toronymagasan vezeti a listát, 596 millió regisztrált tag található a különböző közösségi médiumokban, ez 2022-re 725 millió felhasználóra jósolható, ami eszelős szám.
Bár a kínai felhasználók számát nem éri el, de megdöbbentő a becslés, miszerint 5 év múlva Indiában szinte megduplázódik a közösségi médiát használók száma – 196 millióról 370 millióra duplikálódnak. Indiához képest meglepő, hogy az USA csak harmadik helyen áll, ahogyan az is, hogy olyan nagyhatalmakat előz meg Indonézia (4. hely), mint Németország (9.), Nagy-Britannia (12.), vagy Franciaország (15.).
Szintén 2017-es adatok szerint a magyar
használjuk.
A social media használatát folyamatosan két számjegyű növekedés jellemezte egészen 2016-ig, amikor tapasztalhattunk egy kis visszaesést, és abban az évben csak egy számjegyű emelkedés volt.
A növekedést nagymértékben befolyásolta az okostelefonok fejlesztése.
Tulajdonképpen az is vett okostelefont, aki pusztán csak technikai érdeklődéssel rendelkezett, mert a zseb-számítógéppé avanzsált készülékek olyan szinten kinyitották a társadalomnak a világot, hogy az internetes tevékenységgel kapcsolatban gyakorlatilag teljesen megszűnt a helyhez kötöttség. Netezhetünk a metrón, kávézóban, gyaloglás közben, tehát nem csak egy azonnali információs forrás lapul a zsebünkben, de időtöltésnek is tökéletesen megfelelnek a szuper játékokkal, menetrendekkel, térképekkel és nem utolsó sorban social media applikációkkal feltunnigolt csodakütyük.
Ma már nem létezik olyan helyzet, amit egy okos telefonnal ne tudnánk megoldani az utcán.
A közösségi média-használat az egyik legnépszerűbb tevékenység a világon. Folyamatosan, úton-útfélen tartjuk a kapcsolatot egymással, nem véletlen, hogy a felhasználók életkora is kitolódott, egyre idősebb emberek is élnek a használatával, ugyanis a szülők, nagyszülők is rájöttek, hogy a legegyszerűbb és legkényelmesebb módja a gyerekkel, unokával való kapcsolattartás a Facebook. A gyerekek ugyanis megállás nélkül a Facebookon lógnak, és a nagyival is könnyebben kommunikálnak, minthogy sms-t írjanak pénzért.
A „szociális hálózatok” egyre növekvő szerepet játszanak az e-kereskedelem területén is, mert az elektronikus kereskedelmi oldalakon egyre nagyobb a társadalmi beilleszkedés. A fogyasztók bejelentkezhetnek a social media fiókjukkal a weboldalakra, így leegyszerűsödik a regisztrációjuk. A Facebook a legnépszerűbb közösségi bejelentkezési azonosító, amelyet a Google és a Yahoo használ.
A közösségi hálózatok használata szorosan összefügg az online magánélettel kapcsolatos aggodalmakkal. 2013 júliusa óta az amerikai internet-felhasználók több mint 66 százaléka tárol magáról fotókat a különböző social platformokon.. Az utóbbi időben a felhasználók átgondolták az „érzékeny” adatainak publikálását (például a születési dátum,e-mail cím), és egyre inkább elköteleződnek az online adatvédelmi és anonimitási módszerek mellett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.