BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nincs nagy gond a hazai hírközlési hálózatokkal

Az Észak-Alföldön és a Dél-Dunántúlon a legelégedettebbek az emberek a telefonos mobilinternettel, Észak-Magyarországon panaszkodnak rá a legtöbben.

Összességében elégedettek a fogyasztók a hazai hírközlési hálózatokkal a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) tavaly év végi piackutatása szerint – közölte a hatóság kommunikációs igazgatósága kedden.

A közlemény szerint az általános elégedettséget jól mutatja, hogy mindegyik internetes vagy televíziós szolgáltatás egy 100 pontos skálán legalább 80 pontot ért el.

A háztartásokban az elégedettségi rangsor elején olyan tényezők állnak, mint a számítógépes mobilinternet sebessége (84 pont) és hibamentes működése (83 pont), a tévészolgáltatás csatornaválasztéka (84 pont) és folyamatos, megakadás nélküli működése (84 pont), valamint ez utóbbiak megítélése általában (84 és 83 pont).

A legkevésbé

a tévézés és a vezetékes internet havidíjával (80 és 79 pont), valamint a vezetékes internet sebességével (81 pont) vannak megelégedve az emberek

– írták.

Hozzátették: az elemzések alapján a községek lakói és a Dél-Alföldön élők a legkritikusabbak ezekkel a szolgáltatásokkal, a legelégedettebbek pedig az észak-alföldiek.

Fotó: GEORGE FREY / AFP)

A kutatásból kiderült az is, hogy 2019 őszén a legalább 14 évesek 63 százaléka használt mobilinternetet a telefonján. A megkérdezettek leginkább a szolgáltatás folyamatos, hibamentes működésével (85 pont) és a mobilnet sebességével (84 pont) elégedettek.

A hibamentességnél statisztikai értelemben is kisebb az elégedettség, amikor a telefonos mobilnet általános megítéléséről van szó (83 pont), és még kisebb, amikor a havidíjról vagy az adatforgalmi korlátról (81-81 pont).

Azaz a stabil, megbízható működés mellett egy kicsit drágának és kevésnek tartják a felhasználók a mobilnetüket, szeretnék többet használni azt, de alapvetően minden tényező megítélése eléri a 80 pontot százból – ismertették.

Kiborultak korábban a Vodafone ügyfelei a szolgáltatás minősége miatt

Április 1. óta, miután a Vodafone összeolvadt a UPC-vel, panaszok százait találhatjuk a Vodafone Facebook-oldalán. Szerkesztőségünk egykori UPC-s tagjai is saját bőrükön tapasztalták, hogy április 1. óta a szolgáltatás finoman szólva is hagy némi kivetnivalót maga után. Amikor a járvány miatt a fél ország otthon ragadt, és a home office-ban dolgozók sokszor tapasztalták, hogy akadozik az internetszolgalátás.

Hozzáfűzték: abban, hogy a felhasználók mennyire elégedettek a mobilinternettel, nincs érdemi különbség a nem, az életkor és a munkaerő-piaci státus szerint, viszont a lakóhely, a régiók és az iskolázottság alapján jelentősen eltértek a vélemények. A legkritikusabbak a budapestiek, de a legelégedettebbek a fővárosi diplomások.

Ezen kívül az Észak-Alföldön és a Dél-Dunántúlon a legelégedettebbek az emberek a telefonos mobilinternettel,

és Észak-Magyarországon panaszkodnak rá a legtöbben – írták.

A Magyarországon elérhető háromféle internetszolgáltatás – a vezetékes internet, a számítógépen használt, úgynevezett nagyképernyős internet és a kisképernyős mobilinternet -, valamint a tévészolgáltatás teljesítményét vizsgáló felmérés 2019. november 7. és december 10. között készült országosan reprezentatív mintavétellel, 3200 háztartásban, személyes megkérdezéssel.

Az interjú két részből állt: egy háztartási és egy személyes interjúból a család egy véletlenszerűen kiválasztott, legalább 14 éves tagjával.

A kész háztartási, illetve egyéni minta esetleges torzulásait a kutatók matematikai-statisztikai eljárással, súlyozással korrigálták. A felmérést az Ariosz Kft. készítette az NMHH számára – olvasható a közleményben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.