Sajátos közbeszerzési eljárást zárult le: a Balatoni Hajózási Zrt. felhívására eleve csak egyetlen ajánlattevő jelentkezhetett, miután a megvásárolni kívánt hajó ennek a cégnek a tulajdonában volt.
Az ajánlattevő Vanyolai Hajózási Kft. 180 236 220 forintot kért és kap a Jókaiért. A hajót a vevő az 1888 és 1926 között működő jogelődje által üzemeltetett csavargőzös hajóflotta minden, még fellelhető egységével a nosztalgiaflotta részeként kívánja üzemeltetni közbeszerzési hatóság közzététele szerint.
A nosztalgiaflotta működtetésével a balatoni gőzhajózás nagy korszakának kíván emléket állítani.
A történelmi flotta fellelhető hajói – egyetlen kivétellel – már a Balatoni Hajózási társaság rendelkezésére állnak. Nosztalgiaflottájának minden egysége a magyar hajógyártás jelentős emléke; koruk, kialakításuk, valamint történelmi értékük alapján egységes flottát képeznek, és a balatoni gőzhajózás nagy korszakának állítanak emléket. A Hajóregiszter adatai szerint az azonos időszakban, ugyanilyen funkciókkal (nem hadihajó, nem teherhajó) épített hajók közül csak a Jókai nem semmisült meg és van üzemképes állapotban.
A 32,3 méter hosszú, 5,3 méter széles és másfél méter merülésű hajó megengedett befogadó képessége 85 fő. Más forrás (Wikipédia) szerint a Jókai a Balaton harmadik leghosszabb ideje szolgáló gőzhajója.
1913-ban építette az Óbudai Hajógyár Siófokon, túlélt két világháborút, egy elsüllyesztést, a gazdasági válságot és többszöri kiselejtezést.
Megrendelője a Balatontavi Gőzhajózási Rt. 1913-as építése után darabokban szállították Siófokra, ott szerelték össze a Sió bal partján. 1913. június 28-án keresztelték meg, a próbaútja július 2-án volt. 1944. október 31-én Vonyarcvashegynél akna robbant mellette, de túlélte. 1945. március 23-án a német csapatok elsüllyesztették. 1946-os kiemelése után 1948-ban újra szolgálatba állt a Balatoni Hajózási Vállalat által. Hét év múlva, 1955-ben a BHV beolvadt a létrejövő Mahartba. 1963–64-ben átépítették motoros hajóvá egy használt német Buckau-Wolf hathengeres dízelmotorral.
A hetvenes évek végén selejtezték, majd a Körösök partvidékére került. Egy úttörőtábor használta étkezőnek, de többszöri tulajdonosváltás után teljesen tönkrement, és roncs lett. Egy jegesedés során partra futott, és ott maradt.
1998-ban Vanyolai Sándor vásárolta meg a leamortizált hajótestet, és megkezdte az újjáépítést. Kurusa Sándor tervei alapján új külsőt kapott és a 21. század elvárásainak megfelelő felépítést, vendégteret. 2002-ben közúton szállították a Balatonra, ahol 2003-ban a Vanyolai Hajózási Kft.-nél állt újra szolgálatba. Sétahajóként üzemel a Kisfaludy hajóval együtt Balatonfüreden. Rendszeresen otthont ad esküvőknek, leánybúcsúknak és egyéb rendezvényeknek.
A Vanyolai Hajózási Kft. gyökerei 1990-re nyúlnak vissza. A cég – honlapja szerint – a Balaton első magánkézben üzemeltetett hajózási flottája. Hajóprogramjait és sétahajó útjait balatonfüredi központtal indítja. Hajói bérelhetők is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.