BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
20240616 Budapest 
Coldplay koncert a Puskás Arénában
A Coldplay egy angol rock és pop együttes.

Fotó: Vémi Zoltán  VZ  
Világgazdaság  VG 

A képen: Chris Martin énekes, gitáros, zongorista

A Coldplay nemcsak a Puskást, hanem Budapest szálláshelyeit is megtöltötte

A brit zenekar tripla Puskás-koncertjének jelentős turisztikai hatása volt a magyar fővárosra, ahol több mint 110 ezer vendéget és 200 ezer vendégéjszakát regisztráltak. Ráadásul az Instagramon 26,5 millió követővel rendelkező Coldplay június 22-i, Budapest látványosságairól és a koncertről megosztott videóját három nap alatt több mint 3 millióan nézték meg, és több mint 170 ezren like-olták.

Több mint 110 ezer vendéget és 200 ezer vendégéjszakát regisztráltak Budapesten a Coldplay tripla koncertjéhez kapcsolódva a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai alapján.

Coldplay
A Puskás Arénában tartott Coldplay-koncerteknek jelentős turisztikai hatása volt Budapestre / Fotó: Vémi Zoltán / Világgazdaság

 

Coldplay: több mint 3 millióan nézték meg a zenekar budapesti videóját

A főváros szálláshely-forgalmi adatai az egekbe szöktek, amikor a világhírű brit zenekar június 16-án, illetve 18–19-én, komoly hazai és nemzetközi érdeklődés mellett koncertet adott a Puskás Arénában – közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) hétfőn az MTI-vel.

Mint írták, a koncerteket megelőző héthez képest a vendégeké 35, az általuk eltöltött éjszakáké pedig csaknem 30 százalékkal nőtt a budapesti szálláshelyeken.

A forgalom 88 százalékát a külföldi vendégek adták. A legtöbben 

  • az Egyesült Királyságból és 
  • Izraelből (9-9 százalék), 
  • az Egyesült Államokból (6 százalék), valamint 
  • Németországból (5 százalék) érkeztek ekkor a fővárosba. 

A koncerteket megelőző héthez képest 33 százalékkal nőtt a nemzetközi vendégéjszakák száma.

„A Coldplay fellépésének jelentős turisztikai hatását mutatja, hogy tavaly, ugyanezen időszak és a megelőző hét között csupán 1 százalékos volt a különbség a külföldi vendégéjszakák számában.” 

Idén viszont több mint a harmadával nőtt a nemzetközi vendégek által eltöltött éjszakák aránya a korábbi héthez képest a fővárosi szálláshelyeken

– idézte az MTÜ vezérigazgatóját a közlemény. Könnyid László szerint a nagy nemzetközi sportesemények és kulturális rendezvények kiemelten fontosak a turizmus számára, mivel a közvetlen forgalomnövekedésen túl hosszú távon is éreztetik hatásukat. 

„A zenekar és a rajongók által megosztott közösségi médiás posztok hihetetlen számú felhasználót érnek el világszerte, akik így felfigyelhetnek Budapestre, és legközelebb talán már szintén vendégként köszönthetjük őket hazánkban” – emelte ki a turisztikai ügynökség vezérigazgatója.

Ezt igazolja, hogy 

az Instagramon 26,5 millió követővel rendelkező Coldplay június 22-i, Budapest látványosságairól és a koncertről megosztott videóját három nap alatt több mint 3 millióan nézték meg, és több mint 170 ezren like-olták. 

További három, a magyar fővárossal kapcsolatos posztjukra is érkezett mintegy 850 ezer like, a #coldplaybudapest hashtagre pedig több mint 4200 bejegyzés.

A szálláshelyi vendégeken túl nagyon sokan utaztak egy napra Budapestre ebben az időben. Az adatok szerint a tavalyi év azonos időszakához képest a belföldi egynapos látogatók száma 37, a külföldieké pedig 148 százalékkal emelkedett a Coldplay három koncertje alatt.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.