Több mint 110 ezer vendéget és 200 ezer vendégéjszakát regisztráltak Budapesten a Coldplay tripla koncertjéhez kapcsolódva a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai alapján.
A főváros szálláshely-forgalmi adatai az egekbe szöktek, amikor a világhírű brit zenekar június 16-án, illetve 18–19-én, komoly hazai és nemzetközi érdeklődés mellett koncertet adott a Puskás Arénában – közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) hétfőn az MTI-vel.
Mint írták, a koncerteket megelőző héthez képest a vendégeké 35, az általuk eltöltött éjszakáké pedig csaknem 30 százalékkal nőtt a budapesti szálláshelyeken.
A forgalom 88 százalékát a külföldi vendégek adták. A legtöbben
A koncerteket megelőző héthez képest 33 százalékkal nőtt a nemzetközi vendégéjszakák száma.
„A Coldplay fellépésének jelentős turisztikai hatását mutatja, hogy tavaly, ugyanezen időszak és a megelőző hét között csupán 1 százalékos volt a különbség a külföldi vendégéjszakák számában.”
Idén viszont több mint a harmadával nőtt a nemzetközi vendégek által eltöltött éjszakák aránya a korábbi héthez képest a fővárosi szálláshelyeken
– idézte az MTÜ vezérigazgatóját a közlemény. Könnyid László szerint a nagy nemzetközi sportesemények és kulturális rendezvények kiemelten fontosak a turizmus számára, mivel a közvetlen forgalomnövekedésen túl hosszú távon is éreztetik hatásukat.
„A zenekar és a rajongók által megosztott közösségi médiás posztok hihetetlen számú felhasználót érnek el világszerte, akik így felfigyelhetnek Budapestre, és legközelebb talán már szintén vendégként köszönthetjük őket hazánkban” – emelte ki a turisztikai ügynökség vezérigazgatója.
Ezt igazolja, hogy
az Instagramon 26,5 millió követővel rendelkező Coldplay június 22-i, Budapest látványosságairól és a koncertről megosztott videóját három nap alatt több mint 3 millióan nézték meg, és több mint 170 ezren like-olták.
További három, a magyar fővárossal kapcsolatos posztjukra is érkezett mintegy 850 ezer like, a #coldplaybudapest hashtagre pedig több mint 4200 bejegyzés.
A szálláshelyi vendégeken túl nagyon sokan utaztak egy napra Budapestre ebben az időben. Az adatok szerint a tavalyi év azonos időszakához képest a belföldi egynapos látogatók száma 37, a külföldieké pedig 148 százalékkal emelkedett a Coldplay három koncertje alatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.